Bloodlines - Rejestracja



ImageImageImageImageImageImageImageImage



Bloodlines to forum będące sieciową platformą do gry fabularnej w uniwersum Wampir: Maskarada, będące częścią Świata Mroku. Każdy użytkownik dokonujący rejestracji na tym forum ma obowiązek zapoznać się z poniższym regulaminem, uwzględniającym również skrócony spis zasad gry. Zasady użytkowania forum odnoszą się również do czatu. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia od jego przestrzegania i wszelkie naruszenia tych zasad będą stosownie karane.

Należy pamiętać, że członkowie administracji oraz narratorzy to również ludzie i gracze. Tak jak każdy, mają prawo do pomyłek i błędnej oceny sytuacji. To również ludzie pracujący z ograniczonym czasem wolnym, dlatego nie należy oczekiwać, że będą obecni na forum cały czas. Uprasza się o uszanowanie czasu kadry Bloodlines.


I. Postanowienia Ogólne

    1.1 Na forum Bloodlines obowiązują zasady etykiety oraz netykiety. Oznacza to, że od użytkowników wymaga się kulturalnego zachowania, a wszelkie przejawy nieetycznych zachowań, takich jak oczernianie, obrażanie, naśmiewanie się z graczy lub inne sposoby uwłaczania będą karane natychmiastowo i bezwzględnie, bez możliwości wytłumaczenia się czy odwołania.
      ▫ 1.1a Na forum nie istnieją tematy tabu pod względem rozgrywki fabularnej. Jednakże obowiązuje absolutny zakaz umieszczania na forum treści pornograficznych, rasistowskich, jakkolwiek uwłaczających innym użytkownikom lub ich poglądom i wszelkich innych treści uznanych za nieetyczne.
      ▫ 1.1b Dotyczy to nie tylko postów na forum, ale również treści umieszczonych w profilu oraz podpisie użytkownika.
      ▫ 1.1c Administracja zastrzega sobie prawo do usunięcia nieregulaminowych treści z forum i profilu użytkownika.

    1.2 Obowiązuje wymóg poprawnej polskiej pisowni. Należy zwracać szczególną uwagę na właściwą składnię zdań oraz ortografię.
      ▫ 1.2a Zabrania się pisania tak zwaną "TrAwKą" czy stosowania podobnych, dziwacznych form.
      ▫ 1.2b Posty w tematach fabularnych należy pisać w trzeciej osobie, wypowiedzi zaczynając od myślników. Długość tych postów nie ma szczególnie dużego znaczenia, aczkolwiek powinny być treściwe i napisane z sensem.

    1.3 Zabrania się ogólnie pojętego spamowania, nagminnego nadpisywania postów itp. Do zmiany treści posta służy opcja Edytuj.
      ▫ 1.3a Za spam uznawane są wszelkie fabularne posty składające się z maksymalnie jednego zdania lub wyłącznie z emotikony czy offtopu, w którym brak jakiejkolwiek treści odnoszącej się do czynów fabularnych. Nie dotyczy działu offtopowego Bar za Miastem.
      ▫ 1.3b Treść uznana za spam będzie przez administrację usuwana lub przenoszona do działu Kanały, będącego odpowiednikiem kosza.

    1.4 Zabrania się publikowania reklam w jakiejkolwiek formie, czy to tekstowej czy w formie grafik, bez zgody administracji. Dotyczy to postów, shoutboxa, profilu i podpisu użytkownika itp. Publikowanie reklam bez zgody administracji będzie karane blokadą konta.
      ▫ 1.4a Wymiana reklamowa odbywa się wyłącznie za pośrednictwem kanałów prywatnych - prywatna wiadomość na forum lub discordzie.

    1.5 Nazwa użytkownika powinna składać się z imienia, imienia i nazwiska, nazwiska lub pseudonimu postaci.
      ▫ 1.5a Zabrania się używania w nazwie użytkownika cyfr i znaków specjalnych.
      ▫ 1.5b Zabrania się wykorzystywania imion sławnych postaci z jakiejkolwiek epoki.
      ▫ 1.5c Administracja ma prawo do usunięcia kont, których nazwy nie spełniają powyższych wymogów.
      ▫ 1.5d Nazwa użytkownika może być zmieniona przez administrację na wyraźną prośbę użytkownika.

    1.6 Awatar użytkownika musi przedstawiać fotografię realnej postaci; aktora, modela itp. Awatar użytkownika może być zmieniony wyłącznie przez administrację forum po uprzednim zaakceptowaniu karty postaci użytkownika i zawartej w niej fotografii.
      ▫ 1.6a Nie są dozwolone rysunki, mangowe obrazki ani inne tego typu grafiki. Wyjątkiem są awatary dla wampirów Nosferatu, gdzie dozwolone są realnie wyglądające - mówiąc o Wampirze - grafiki 3d i rysunki, choć mocno zaleca się przeszukanie sieci w poszukiwaniu postaci w filmów.
      ▫ 1.6b Rozdzielczość nadesłanej przez użytkownika fotografii powinna być nie mniejsza niż 500pikseli wysokości na 375pikseli szerokości.
      ▫ 1.6c Zaakceptowana fotografia zostanie wklejona w dopasowaną do layoutu forum ramkę. Więcej informacji w temacie Awatar Użytkownika.

    1.7 Podpis użytkownika powinien zawierać odnośnik do karty postaci, aktualny, fizyczny opis bohatera (ubranie itp) zawarty w kodzie [spoiler] oraz legendę kolorów języka. Każdy użytkownik może wybrać inne kolory dla języków znanych i używanych przez postać. Te kolory powinny być używane zawsze w momentach, kiedy postać posługuje się językiem innym niż angielski. Można również opcjonalnie umieścić w podpisie krótki cytat postaci.
      ▫ 1.7a Zabrania się umieszczania jakichkolwiek grafik, reklam lub odnośników do zewnętrznych stron internetowych oraz jakichkolwiek treści nie związanych z kierowaną postacią. Więcej informacji w temacie Podpis Użytkownika.
      ▫ 1.7b Administracja zastrzega sobie prawo do usunięcia nieregulaminowej treści z podpisu użytkownika.

    1.8 Jedno konto na forum to jedna postać. Gracz może stworzyć więcej niż jednego bohatera, ale dopiero po upłynięciu sześciu miesięcy od utworzenia poprzedniej postaci. Tworzenie multikont bez zgody administracji będzie karane blokadą konta. Gracz nie może w danym momencie posiadać więcej niż trzech aktywnych bohaterów.
      ▫ 1.8a Jeżeli gracz posiada jedną aktywną postać i ta z jakiegoś powodu zginie, można od razu podjąć się pisania nowej karty postaci.
      ▫ 1.8b Jeżeli gracz posiada w danej chwili aktywną postać, nie może stworzyć kolejnej przed upływem sześciu miesięcy od czasu jej utworzenia.
      ▫ 1.8c Postacie gracza nie mogą mieć ze sobą żadnych powiązań; nie mogą wymieniać się przedmiotami, funduszami, dzielić informacjami ani w żaden sposób na siebie wpływać. Jedyny sposób w jaki postacie gracza mogą na siebie nawzajem wpłynąć jest walka.
      ▫ 1.8d Jeżeli gracz porzuci swoją postać, na przykład opuszczając forum, ta postać może przejść pod władanie administracji i stać się bohaterem niezależnym, czyli npc, wykorzystywanym jako narzędzie np. w eventach.

    1.9 Zabrania się przenoszenia frustracji i konfliktów z lub do życia prywatnego i rozpoczynania otwartych kłótni na forum. To co dzieje się w grze, ma zostać w grze, a to co dzieje się w życiu prywatnym, ma zostać właśnie tam.
      ▫ 1.9a Uczestnicy wszelkich kłótni i otwartych konfliktów na forum publicznym będą stosownie karani.


II. Kreacja Bohatera

    2.1 Na forum Bloodlines można wcielić się w postać Spokrewnionego, czyli Wampira, lub w postać Ghula. Nie jest możliwe stworzenie postaci człowieka.
      ▫ 2.1a Z pośród istniejących sekt Spokrewnionych, możliwa jest jedynie rozgrywka przedstawicielem Camarilli, sekty do której należy również pewna liczba Odszczepieńców Lasombra. Niezależny klan Ravnosów będący również grywalnym klanem jest jedynym wyjątkiem od tej reguły. Więcej informacji w temacie Grywalne Sekty.

    2.2 Gracz może stworzyć bohatera mającego nie więcej niż 120 lat. Wiek ten w przypadku wampira uwzględnia sumę dwóch liczb; lata życia jako śmiertelnik i lata nieżycia jako wampir. Istnieje pewien balans wiekowy, gwarantujący korzyści zarówno starszym jak i młodszym wampirom. Więcej informacji w tym temacie.
      ▫ 2.2a Powyższa rama wiekowa może być poszerzona dla aktywnych graczy, którzy dotrwali do momentu, kiedy mogą stworzyć kolejną postać.
      ▫ 2.2b Istnieje również możliwość stworzenia świeżo Spokrewnionego wampira, lub nawet odegrania samej Przemiany w sesji z Narratorem, który pokieruje wydarzeniami opierając się o historię danej postaci. Oczywiście rozgrywka dla takiego żółtodzioba może być w pewien sposób ograniczona, ale możliwość istnieje dla tych, którzy chcą zacząć przygodę od zera.

    2.3 Każdy gracz, przed rozpoczęciem procesu tworzenia bohatera, powinien zapoznać się z tym poradnikiem, wyjaśniającym proces tworzenia postaci zarówno od strony fabularnej, jak i technicznej. Poradnik ten jest materiałem obowiązkowym dla nowych graczy.
      ▫ 2.3a Niezaznajomienie się z powyższym materiałem nie będzie w żaden sposób karane. Jednakże, ta niewiedza będzie z pewnością odzwierciedlona w opisie i historii bohatera. Jedyną osobą, która na tym ucierpi będzie sam autor, gdyż proces weryfikacji karty postaci będzie przez to wydłużony.

    2.4 Historia postaci nie musi być szczególnie długa, nie ma to być wypracowanie na kilka stron A4, a jedynie treściwy opis kluczowych wydarzeń w życiu bohatera. Jednakże, historia zawierająca wszystkie najważniejsze informacje powinna optymalnie zawierać przynajmniej 2000 znaków.
      ▫ 2.4a W przypadku gdy historia będzie zawierać nie więcej niż kilka zdań i/lub będzie brakowało istotnych informacji na temat życia bohatera, karta postaci, zależnie od sytuacji, zostanie natychmiastowo odrzucona lub odesłana do poprawy.

    2.5 Tworząc bohatera należy pamiętać o tym, że rozgrywka ma miejsce w okresie prawie dwie dekady wcześniej, w roku 1999 w mieście Seattle znajdującym się w północno-zachodniej części Stanów Zjednoczonych. Należy brać to pod uwagę dobierając strój i akcesoria postaci, a przede wszystkim kreśląc jego współczesną historię.
      ▫ 2.5a Autor ma obowiązek upewnić się, że w jego tekście nie ma wzmianek o przedmiotach, technologii, filmach, muzyce i ogólnie pojętej sztuce oraz przedstawicielach współczesnych popkultury i innych osobistościach, które pojawiły się lub zyskały po roku 1999.
      ▫ 2.5b Jako że rozgrywka ma miejsce w Stanach Zjednoczonych, postaci graczy powinny nosić typowo angielskie/amerykańskie imiona oraz nazwiska. W przypadku bohaterów mających swe korzenie w którymś z krajów Europejskich lub Azjatyckich, tudzież przyjmując imiona i nazwiska innego pochodzenia, należy opisać w historii bohatera w jaki sposób znalazł się w Seattle lub jaka jest geneza przyjętego imienia i nazwiska

    2.6 Gotowe karty postaci należy publikować w dziale Tworzenie Bohatera w oparciu o istniejący Szablon Karty Postaci. Z kolei jeszcze nieukończone prace można umieszczać w dziale Prace w Toku, służącym jako swego rodzaju brudnopis. Szczegółowe informacje na temat poszczególnych elementów karty postaci znajdują się w temacie Elementy Karty Postaci.
      ▫ 2.6a Opublikowane karty postaci niewykorzystujące obowiązującego szablonu zostaną natychmiastowo odrzucone lub odesłane do poprawy.

    2.7 Za weryfikację kart postaci odpowiedzialna jest administracja oraz wyznaczeni do tego narratorzy. Czas potrzebny na weryfikację karty postaci w dużej mierze zależny jest od ilości tekstu, możliwych błędów i aktywności samego autora, która jest wymagana przy dokonywaniu poprawek, a także od ilości nadesłanych kart postaci.
      ▫ 2.7b Karty postaci będą sprawdzanie według kolejności w jakiej zostały nadesłane przez graczy. Prośby ani naciski nie będą mieć wpływu na zmianę kolejności sprawdzania kart, a mogą jedynie zaszkodzić graczowi.
      ▫ 2.7b Podczas weryfikacji karty postaci, brane są pod uwagę między innymi elementy takie jak długość tekstu, treść, składnia, ortografia, zgodność z daną epoką i ogólny sens. Odradza się praktyki powszechnie znanej jako "wodolejstwo".
      ▫ 2.7c W przypadku odesłania karty postaci przez sprawdzającego do poprawy, autor ma obowiązek wykonać zalecone poprawki w ciągu 5 dni od otrzymania instrukcji. Jeżeli będzie widoczny brak zainteresowania ze strony autora, karta postaci zostanie odrzucona.

    2.8 Po pomyślnym przejściu przez proces weryfikacji, t.j. zaakceptowaniu karty postaci, administracja utworzy w dziale Aktywni Bohaterowie publiczną kartę postaci, na której będą widniały podstawowe informacje o postaci oraz odrębne, widoczne tylko dla właściciela postaci subforum, służące jako dokumentacja do śledzenia rozwoju bohatera, jego zarobków i innych dóbr materialnych .
      ▫ 2.8a Zarówno publiczna karta postaci jak i dokumentacja w subforum może być edytowana wyłącznie przez administrację i wyznaczonych do tego narratorów w porozumieniu z właścicielem postaci. Publiczną prezentację tej dokumentacji można zobaczyć tutaj.


    III. Zasady Rozgrywki

      3.1 Akcja na forum Bloodlines rozgrywa się w roku 1999 w mieście Seattle znajdującym się w północno-zachodniej części Stanów Zjednoczonych. Należy trzymać się realiów gry i pamiętać, że w tym okresie technologia nie była tak rozwinięta, a ludzie mieli nieco inny styl i mentalność.
        ▫ 3.1a Wszelkie czynności i opisy uwzględniające przedmioty, technologię, filmy, muzykę i szeroko pojętą sztukę, przedstawicieli współczesnej popkultury i inne znane osobistości, które pojawiły się lub zyskały sławę po roku 1999, mogą zostać cofnięte przez administrację oraz narratorów.
        ▫ 3.1b Podczas rozgrywki należy uwzględnić obraz miasta Seattle z tamtego okresu, ludzi w nim żyjących, a także ogólną kulturę. Zaleca się skorzystanie ze źródeł zewnętrznych, takich jak wikipedia, celem zdobycia informacji na ten temat.

      3.2 Na forum obowiązują podstawowe zasady gry role play, ale oprócz tego również mechanika gry Wampir Maskarada. Gdy ma miejsce walka między postaciami, lub gdy bohater gracza wykonuje bardziej skomplikowane czynności jak np. otwieranie zamka lub włamywanie się do komputera, należy działać zgodnie z obowiązującą mechaniką gry.
        ▫ 3.2a Wszystkie niezbędne informacje na temat wykonywania akcji z użyciem kości oraz wynikających z tego konsekwencji znajdują się w dziale Mechanika → Kości. Jest to materiał obowiązkowy dla nowych graczy, niezaznajomionych z mechaniką gry.
        ▫ 3.2b Wszystkie niezbędne informacje na temat rozwoju postaci, zdolności, upływu czasu i ogólnej mechaniki znajdują się w dziale Mechanika → Świat. Jest to materiał obowiązkowy dla nowych graczy, niezaznajomionych z mechaniką gry. Znajomość większości z tych materiałów jest niezbędna już podczas procesu kreacji bohatera, z racji powiązania z elementami karty postaci.
        ▫ 3.2c Wszystkie niezbędne informacje na temat wampirzych dyscyplin znajdują się w dziale Dyscypliny. Nie jest to materiał obowiązkowy, aczkolwiek posiadacze konkretnych dyscyplin powinni poznać zasady ich działania.

      3.3 Zabrania się przebywania w więcej niż jednym miejscu na raz, czyli brania udziału w kilku sesjach jednocześnie. To ograniczenie ma na celu zachowanie jedności akcji, czasu i miejsca, a tym samym zapobiegnięciu zaburzenia toku fabularnego.
        ▫ 3.3a Celem przeniesienia się do innej lokacji, należy wpierw opuścić obecną, opisując to we właściwy sposób i ewentualnie dodając odnośnik do miejsca, gdzie udaje się bohater, gdzie z kolei można również podać odnośnik do miejsca, z którego bohater przybył.
        ▫ 3.3b Gracz ma obowiązek dokończyć sesję, w której bierze obecnie udział, t.j. poinformować fabularnie o opuszczeniu danej lokacji przed przejściem do innej. Skakanie między sesjami bez wyjaśnienia będzie miało negatywne skutki dla gracza oraz kierowanej przez niego postaci.

      3.4 Ze względu na naturę forumowej rozgrywki, upływ czasu na forum jest umowny i znaczony przez ważne wydarzenia oraz akty. Kiedy ukazuje się nowy numer gazety "The Seattle Times", który wydawany jest w nieregularnych odstępach czasu, należy zastosować się do informacji w zawartych w gazecie takich jak data, dzień, pogoda i wydarzenia, które opisuje. To samo dotyczy wiadomości telewizyjnych.
        ▫ 3.4a Ignorowanie przez gracza informacji na temat upływu czasu i ważnych zmian w mieście, które w jakiś sposób wpływają na życie jego bohatera, będzie miało negatywne skutki w przypadku, gdy ta postać fabularnie nie żyje "pod kamieniem".

      3.5 Treści postów fabularnych powinny wynosić przynajmniej kilka złożonych, sensownych zdań odnoszących się do wydarzeń w danej sesji, liczących co najmniej kilkaset znaków. Treści postów liczące sobie nie więcej jak parę linijek tekstu będą uznawane za spam. Wymóg ten odnosi się do faktu, że odpowiadający uczestnicy danej sesji muszą widzieć treść, do której mogą się odnieść. Brak tej treści może spowodować zastój w danej sesji.
        ▫ 3.5a Autor takich postów w pierwszej kolejności otrzyma ostrzeżenie, a w przypadku zignorowania ostrzeżenia i dalszego kontynuowania tej praktyki może zostać ukarany, w ostateczności nawet tracąc swoją postać.
        ▫ 3.5b Zabronione w postach fabularnych jest także używanie emotikon, a wklejanie grafik jest możliwe wyłącznie za zgodą administracji, przy czym wklejanie animowanych grafik jest kategorycznie zabronione. Jakiekolwiek grafiki wklejone bez zgody administracji będą usuwane.
        ▫ 3.5c Należy pamiętać o rozpoczynaniu wypowiedzi bohatera od myślników, a także o stosowaniu kolorów, gdy bohater mówi w obcym języku.

      3.6 Zabrania się praktyki powszechnie znanej jako metagaming, czyli wykorzystywanie wiedzy gracza o sytuacji na forum, by zapewnić swojej postaci przewagę. Wykorzystywanie przez postać wiedzy, której fabularnie nie zdobyła i unikanie w ten sposób zagrożenia, czy innych mniej lub bardziej poważnych konsekwencji, będzie karane i poniesie za sobą również negatywne skutki dla postaci gracza.
        ▫ 3.6a Kary za stosowanie tej praktyki w przypadku jawnej winy gracza nie podlegają odwołaniom.
        ▫ 3.6b Współpraca dwóch lub więcej graczy w taki sposób, czyli tak zwane kolesiostwo, będzie karana z całą surowością.

      3.7 Zabrania się praktyki powszechnie znanej jako powergaming, czyli wymuszanie na innych postaciach pewnych czynności poprzez opisywanie działań swoich postaci jako automatycznie udanych i opisując/wpływając na czynności postaci, z którymi wchodzi w interakcje. Przykład takiej akcji wygląda następująco: "Samuel kopnął Adriana w brzuch, następnie wykonał podcięcie, Adrian padł na ziemię a Samuel pozbawił go przytomności silnym uderzeniem w głowę". Takie praktyki będą karane i poniesie to za sobą również negatywne skutki dla postaci gracza.
        ▫ 3.7a Kary za stosowanie tej praktyki w przypadku jawnej winy gracza nie podlegają odwołaniom.

      3.8 Zarówno w otwartych sesjach jak i podczas przygód prowadzonych przez Narratorów, gracze mają obowiązek odpowiedzieć w swojej turze w ciągu 36 godzin. Ma to na celu upłynnienie rozgrywki, zachowanie ciągłości fabularnej oraz uniknięcie zastoju, gdyż w przeciwnym razie, brak odpowiedzi któregoś z graczy biorącego udział w danej sesji zablokowałby rozgrywkę pozostałym uczestnikom.
        ▫ 3.8a W przypadku odnotowania widocznego braku aktywności gracza w otwartej sesji publicznej, pozostali uczestnicy mogą zignorować jego kolejkę i uznać, że bohater kierowany przez nieaktywnego gracza nie odpowiedział, udał się bez słowa na bok lub wyszedł z pomieszczenia. Jest to jedyny wyjątek od reguły zabraniającej powergamingu, uwzględniający wyłącznie te trzy wymienione scenariusze. Nadużywanie przez graczy tej możliwości będzie miało negatywne skutki.
        ▫ 3.8b Możliwe scenariusze w przypadku odnotowania widocznego braku aktywności gracza biorącego udział w przygodzie prowadzonej przez Narratora opisane są w podpunkcie 4.6a.

      3.9 Stosunki seksualne mogą odbywać się w tematach fabularnych, jednakże trzeba pamiętać, że Kainici muszą wydać cenne punkty krwi, aby móc ożywić swoje ciało celem zaangażowania się w akt seksualny. Należy także zachować dobry smak i nie nadużywać tej możliwości, czy też zmuszać innych do brania w tym udziału, gdyż nie każdego interesuje taka gra.
        ▫ 3.9a Nie dostosowanie się do tych zasad i opieranie swojej gry na forum wyłącznie lub w większości na erotyce - erotic role play - będzie karane, tak jak i zmuszanie innych graczy do brania udziału w tego rodzaju rozgrywce.

      3.10 Wygląd bohatera należy dopasować do sytuacji na forum i zadbać o to, by był klimatyczny. Jeżeli postać posiada na awatarze tatuaż czy bliznę albo jakiś szczególny element garderoby, natomiast fabularnie chodzi ubrana w podartych ciuchach, należy to zaznaczyć w karcie postaci i/lub podpisie.
        ▫ 3.10a Wszelkie zmiany w wyglądzie bohatera jakie zaszły w trakcie rozgrywki, muszą być odnotowane w jego fizycznym opisie. Ich brak spowoduje, że gracze będą sugerować się jedynie aktualnym opisem postaci gracza.

      3.11 Każdy bohater ma jedno (nie)życie. Choć nie jest łatwo zabić Spokrewnionego, to jest to możliwe. Nazywa się to Ostateczną Śmiercią, i jeżeli bohater zostanie uśmiercony, przepada na zawsze. Wampir nie powstanie z kupki popiołu ani nie powróci magicznie do życia za sprawą magii.
        ▫ 3.11a Uśmiercenie bohatera może odbyć się wyłącznie pod nadzorem narratora lub administratora, jednakże nie jest do tego potrzebna zgoda właściciela postaci. Jeżeli bohater będzie w sytuacji bez wyjścia i śmierć będzie zdawać się nieunikniona, to niestety będzie to koniec dla tej postaci.
        ▫ 3.11b Gracz który w jakiś sposób stracił swoją postać może utworzyć nowe konto i stworzyć nową postać, jednakże nie może mieć ona żadnych powiązań z uśmierconym bohaterem ani otrzymać jego przywilejów.


      IV. Narratorzy i Przygody

      4.1 Na forum Bloodlines, Narrator - powszechnie znany jako Mistrz Gry - jest osobą, której funkcje to między innymi moderacja forum, kontrolowanie właściwego przebiegu rozgrywki fabularnej, prowadzenie eventów oraz nadzorowanie dokumentacji i rozwoju postaci graczy.
        ▫ 4.1a Podczas gdy role członków Administracji obejmują praktycznie każdą dziedzinę forumowej rozgrywki, zwykli Narratorzy mają przydzielony ograniczony zakres obowiązków i nie są wszechwiedzący. W związku z tym uprasza się, by nie wymagać od Narratorów podejmowania działania w sferze leżącej poza zakresem ich obowiązków.
        ▫ 4.1b Zignorowanie powyższej prośby i dokonywanie nacisku na Narratora w sferze leżącej poza zakresem jego obowiązków będzie karane przez Administrację forum. W najgorszym przypadku może to skutkować nawet blokadą konta.

      4.2 Narratorzy mają obowiązek wyróżniać swoje posty, celem odróżnienia ich od postów pisanych przez graczy, tym samym dzieląc kolejne tury. Podstawową formą wyróżnienia postów Narratorów jest ramka cytatów, choć może też być to niestandardowy kolor czcionki.
        ▫ 4.2a Kolorowanie tekstu - nie licząc kolorów języka - jest całkowicie zabronione. Gracze koloryzujący treści swoich postów fabularnych poza obcojęzycznymi wypowiedziami będą karani. Z kolei gracze kolorujący swoje posty w ten sam sposób co Narratorzy będą karani z całą surowością.
        ▫ 4.2b Zabrania się używania przez graczy kodu cytatu [quote] w postach fabularnych. Tak jak niestandardowy kolor czcionki, cytaty są zarezerwowane dla postów Narratorów celem odróżnienia od postów graczy.

      4.3 Wszelkie przygody - czyli eventy - prowadzone są przez Narratorów lub Administrację i tylko podczas tych przygód można uzyskać punkty doświadczenia niezbędne do rozwoju postaci gracza. Zaznacza się przy tym, że wszystkie zadania od bohaterów niezależnych są częściami tych przygód.
        ▫ 4.3a Podczas gdy to kadra Bloodlines dba o napływ nowych eventów, gracze również mogą wysyłać swoje sugestie i szczegółowe plany do Administracji. Każda z sugestii zostanie rozpatrzona, aczkolwiek naturalnie nie każda zostanie zaakceptowana. Wszelkie sugestie powinny być dobrze przemyślane. Będą akceptowane jedynie te pomysły, które będą nie tylko długie i interesujące, ale również pozwolą na dobrą zabawę i rozwój wszystkich uczestników przygody, nie tylko jej pomysłodawcy.

      4.4 Wszelkiego rodzaju zadania i przygody będą zawsze miały charakter fabularny. Oznacza to, że będą wpływały na fabułę zarówno główną, w mniejszym lub większym stopniu oddziałując na politykę w mieście, jak i tą poboczną, dotyczącą bezpośrednio postaci gracza.
        ▫ 4.4a Podczas przygody lub zadania, zależnie od wizji prowadzącego jak i działań uczestników, można zdobyć nie tylko doświadczenie, ale również różne przedmioty, począwszy od pieniędzy, poprzez narkotyki, broń, dokumenty, aż po sojuszników, co odbije się pozytywnie na Cechach Pozycji. Jednakże, jako że każda moneta ma dwie strony, można również w taki sam sposób zyskać wrogów.
        ▫ 4.4b Kolejne zadania mogą następować jedno po drugim, krótko po zakończeniu poprzedniego. Prowadzący nie potrzebują odstępów czasowych między rozpoczynanymi przez nich przygodami. Istotne jest jedynie to, by prowadzący miał na to czas i radził sobie z odpisywaniem uczestnikom gry.
        ▫ 4.4c W przygodach prowadzonych przez narratorów mogą brać udział większe grupy graczy. Wraz ze wzrostem poziomu trudności zadania, zwiększa się również szansa na to, że nie wszyscy dotrą do celu. Tam gdzie zwiększone jest ryzyko ostatecznej śmierci, tam nawet nowe postacie mogą zakończyć swe istnienia wskutek własnych błędów. Z drugiej jednak strony, im trudniejsze jest zadanie, tym większa jest potencjalna nagroda za jego wykonanie oraz wpływ na otoczenie, miasto i politykę.
        ▫ 4.4d Jeżeli istnieje ryzyko utraty postaci podczas trwania przygody, prowadzący ma obowiązek poinformować o tym uczestników przed lub na początku sesji. Należy pamiętać, że niski poziom trudności oraz brak informacji o możliwym zgonie nie zwalnia graczy z myślenia, gdyż brak pomyślunku może najbardziej błahe, proste zadanie polegające na przewiezieniu skrzyni z miejsca A do miejsca B przerodzić w walkę o przetrwanie.

      4.5 Prowadzący mają obowiązek zapewnić chociaż minimalnie złożone, ciekawe zadania i wyzwania postaciom graczy. Większość zadań i eventów planowana jest z dużym wyprzedzeniem przez administrację, jednak obowiązek poprowadzenia danej przygody może zostać powierzony jednemu z narratorów, mającemu za zadanie zapewnić, by całość nie była zbyt prosta ani monotonna.
        ▫ 4.5a Narrator nie wywiązujący się z obowiązku prowadzenia rozpoczętego przez siebie wątku - na przykład znikając na dłuższy okres bez słowa - zostanie pociągnięty do odpowiedzialności i należycie ukarany, co może oznaczać nawet pozbawienie funkcji narratora. Jeżeli narrator z jakiegoś powodu nie będzie mógł dokończyć prowadzonej przygody, ma obowiązek poinformować o tym administrację, która przejmie lub przekaże obowiązek prowadzenia danej sesji/przygody/misji innemu narratorowi.
        ▫ 4.5b Każdy prowadzący ma obowiązek opisać przebieg zakończonego wydarzenia w dziale Wydarzenia. Całość lub fragmenty wydarzenia mogą również zostać umieszczone w nowym wydaniu gazety "The Seattle Times" lub pojawić się w wiadomościach telewizyjnych. Po zakończeniu wątku i jego podsumowaniu, temat zostanie zamknięty przez administrację.

      4.6 Gracze uczestniczący w przygodzie mają obowiązek brać w niej czynny udział i oczywiście przestrzegać przy tym zasad gry opisanych w punkcie III.
        ▫ 4.6a Jeżeli gracz biorący udział w przygodzie w pewnym momencie przestał okazywać oznaki aktywności, celem uniknięcia zastoju i zachowania ciągłości fabularnej, administracja lub prowadzący narrator może zadecydować o dalszych poczynaniach i losie danego bohatera oraz wykluczyć go z przygody drogą fabularną. Zależnie od sytuacji i poziomu zagrożenia, postać ta może otrzymać ciężkie obrażenia, zapaść w letarg, a nawet zginąć.
        ▫ 4.6b Jeżeli gracz biorący udział w przygodzie będzie skupiać się na mało istotnych rzeczach i praktykować tak zwane wodolejstwo celem zdobycia doświadczenia za uczestnictwo w wydarzeniu, może to wywołać efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego, a nawet spowodować śmierć postaci. Każda decyzja w trakcie przygody powinna być dobrze przemyślana.

      4.7 Ilość otrzymanych punktów doświadczenia na końcu przygody zależna jest od wielu czynników, a ostatecznym arbitrem jest oczywiście prowadzący.
        ▫ 4.7a Kontaktowanie się z prowadzącym lub administracją celem wymuszenia dodatkowych punktów doświadczenia będzie karane.

      4.8 Po zakończeniu przygody, prowadzący ma obowiązek zaktualizować karty postaci uczestniczących graczy o zdobyte przez ich bohaterów punkty doświadczenia, zdobyte lub utracone fundusze, przedmioty, cechy pozycji, stan zdrowia itp. W sytuacji, kiedy narrator coś pominie lub zapomni, gracz powinien opublikować informację o zdobyczach/stratach w dokumentacji korzystając z obowiązujących szablonów.
        ▫ 4.8a Odpowiedzi w tematach dokumentacji bez wykorzystania obowiązujących szablonów nie będą brane pod uwagę i zostaną usunięte.
        ▫ 4.8b Gracze którzy nie będą informować, czy to celowo czy nie, o utratach mienia, cech pozycji ich postaci itp. będą karani, a oprócz tego może się to również negatywnie odbić na kierowanych przez nich bohaterach.


V. Postanowienia KoŃcowe

  Administracja forum Bloodlines zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w dowolnym momencie, informując przy tym użytkowników forum o szczegółach na temat dokonanych w regulaminie zmian.

  Treść forum bazuje na serii podręczników do gry "Wampir: Maskarada" autorstwa White Wolf, z mechaniką zmodyfikowaną nieznacznie przez administrację celem dostosowania do rozgrywki forumowej. Tła forum są zedytowanymi i dopasowanymi do layoutu forum grafikami koncepcyjnymi autorstwa CCP.
Image ImageWszelkie prawa do treści autorskich zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione. © ® ™