Neonata a Ancilla

#1


Tworząc postać wampira i określając jego wiek, gracz powinien zastanowić się nad tym, na jakim stopniu w hierarchii Spokrewnionych chce, by znajdował się jego bohater. Wbrew pozorom, wiek to nie tylko liczba, oznaczająca większą siłę, doświadczenie i posłuch pośród innych nieumarłych krwiopijców. Konsekwencje jakie ciągną się z awansu Kainity na wyższy status w społeczności Spokrewnionych są różne i niosą ze sobą również zagrożenie. Na pierwszy rzut oka, wybór między tworzeniem młodego, jeszcze nie tak doświadczonego neonaty, będącego wciąż wyłącznie popychadłem starszych, a powoli rozpoznawanego już ancilla mającego większe przywileje zdaje się być oczywisty. Siła, wpływy, bogactwo i respekt, to jedyne o czym myśli się w pierwszej chwili kiedy stoi się przed możliwością stworzenia wampira, który może mieć za sobą nawet do 120 lat egzystencji, ale czy to wszystko czego może oczekiwać Kainita o wyższym statusie? Nie.

Zacznijmy jednak od początku. Neonaci są praktycznie najniżej w hierarchii Spokrewnionych i są traktowani jak zwykłe popychadła, które mają dopiero dowieść swojej wartości przed starszymi. Jednakże, ci najmłodsi spośród wampirów mają pewną znaczącą przewagę nad starszymi, mianowicie zrozumienie nowoczesnej technologii, dostęp do informacji za pośrednictwem internetu i możliwość kontrolowania przepływu informacji za pośrednictwem mediów. Podczas gdy starsi wspominają jeszcze czasy, gdy ulicami jeździły dorożki, a nawet okres, gdy na polach bitwy ścierały się stalowe miecze i drewniane tarcze, młodzi mają dostęp do nowoczesnych aut, broni palnej czy internetu, czyli narzędzi, których wiele pośród starszych nie rozumie lub nie chce zrozumieć. Z tego też powodu, podczas gdy neonaci pozostają z ubogimi Cechami Pozycji i wciąż nie szczególnie rozwiniętymi Dyscyplinami, to w odróżnieniu od starszych wampirów mają rozwinięte Zdolności takie jak Prowadzenie, Broń Palna, Informatyka, Medycyna, Nauka i Technologia.

Ancilla z kolei, stojący pomiędzy starszymi a neonatami, są już bardziej doświadczonymi graczami Jyhadu, lepiej rozumiejący świat i politykę Spokrewnionych. Podczas gdy nadal pozostają pionkami przedwiecznych krwiopijców, to udowodnili w jakiś sposób swoją wartość, mają już pewne wpływy, bogactwa i sojuszników, tak więc ich Cechy Pozycji są znacznie szersze niż u neonatów i mogą posiadać wpływowych Sprzymierzeńców, większą Świtę, a także nadaną przez Księcia miasta Domenę o większym obszarze. Mają też lepsze zrozumienie Polityki i Okultyzmu, jednak przy tym niekoniecznie już charakterystyczne dla młodych neonatów zrozumienie technologii z ostatnich dekad. Również podczas gdy mają pewien autorytet nad neonatami, mają również wrogów, którzy pojawili się naturalnie wraz z wyższym statusem. Ancilla jest zagrożeniem dla równych sobie, walczących o poszerzenie wpływów i zdobycie przychylności starszych. Wampir o tym statusie może stać się również celem zazdrosnych, ambitnych neonatów, dlatego powinien być ostrożny i uważać na swoje plecy.

Tak prezentują się podstawowe różnice między neonatą a ancilla, różnice które należy brać pod uwagę wybierając wiek bohatera, a tym samym jego status. Tworząc starszego, silniejszego i bardziej wpływowego wampira, gracz musi być świadom tego, że wraz z przywilejami spodziewać się może większych wyzwań. Większe wpływy oznaczają więcej par oczu skierowanych w stronę bohatera i większe szanse na zostanie wyłączonym z gry. Oczywiście biorąc pod uwagę, że to takie wyzwania kształtują rozgrywkę w Wampirze, to dla wielu będzie to dodatkową zachętą.

Neonata, czy nawet żółtodziób, to generalnie postać która jest idealna dla graczy nowych w Świecie Mroku czy Maskaradzie, którzy dopiero poznają ten świat i chcą zacząć powoli, skupiając się na bardziej przyziemnych sprawach i powoli odkrywać sekrety świata wampirów. Z kolei starsza postać o statusie ancilla jest zdecydowanie opcją dla graczy w mniejszym lub większym stopniu doświadczonych w tym uniwersum, którzy chcą wziąć aktywny udział w politycznych przepychankach Kainitów i podjąć się większych, bardziej niebezpiecznych wyzwań.

Należy pamiętać, że tworząc postać wampira o statusie ancilla, czyli egzystującego jako nieumarły dłużej niż kilkadziesiąt lat, który udowodnił przez ten czas swoją użyteczność, wymagane jest napisanie nieco dłuższej i nieco bardziej treściwej historii. Można oczywiście pójść na łatwiznę i napisać krótką historię, ale będzie to oznaczało, że wampir przez kilkadziesiąt lat po prostu zbijał bąki albo leżał zakołkowany w jakiejś piwnicy i okaże się niewiele silniejszy czy bardziej wpływowy od zwykłego neonaty.


Zablokowany

Wróć do „Tworzenie Bohatera”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość