Zmiany fabularne i techniczne. Otwarcie frakcji Anarchów.

#1
  Od otwarcia forum Bloodlines minęło już osiem miesięcy. Od pamiętnego dnia 28 sierpnia jest już z nami ponad dwudziestu aktywnych graczy i wciąż dołączają nowi. Rozegrały się już trzy noce fabularne, w trakcie których ukończonych zostało trzydzieści wątków fabularnych, a trzynaście wciąż jest rozgrywanych. Fabuła na forum zaczyna nabierać rozpędu. Ostatnie, niekorzystne dla Seattle wydarzenia jakimi były między innymi: masakra w Roosevelt dokonana przez Tzimisce Clive`a, którego spotkała Ostateczna Śmierć z rąk grupy Nosferatu, niewyjaśnione dotąd mordy księży, starcie Szeryfa Johna Parkera i Euniki Grimm z wilkołakami oraz wampirami w The Jungle, czy w końcu wysoce naruszające Maskaradę wydarzenia w Midnight Fix sprawiły, że Książę Jane Doe zwołała zebranie Rady Primogenu. Na tymże spotkaniu zostało poruszonych kilka bardzo istotnych kwestii. Jedna z nich wzbudziła u Spokrewnionych przeróżne emocje... A było to pojawienie się Alexandra Thorburna, lokalnego Przywódcy Anarchistów.
  Z tej okazji pragniemy Was poinformować o otwarciu Anarchów jako grywalnej Sekty. Od tego momentu tworzenie postaci pochodzących z tej grupy jest możliwe. Sabat z kolei, tak jak informowaliśmy na początku, pozostaje niegrywalny i nie ulegnie to zmianie. Idąc za tropem nowych możliwości gry oraz biorąc pod uwagę rozwój forum, coraz większą ilość wątków i napływających graczy poszukujemy kolejnego Narratora. Zależy nam na osobie charakteryzującej się przede wszystkim nienagannym piśmiennictwem, sumiennej oraz możliwie jak najlepiej zaznajomionej z uniwersum Świata Mroku. Doświadczenie również byłoby wskazane, choć nie absolutnie konieczne - mamy na pokładzie doświadczonych Narratorów, którzy chętnie wesprą nowe osoby.
  W ciągu ostatnich miesięcy zaszło kilka zmian. Najważniejszą kwestią mającą wpływ na fabułę - mamy nadzieję, że ta wiadomość bardzo Was ucieszy - jest zniesienie nakazu rozpoczynania kolejnej nocy fabularnej wraz z jej oficjalnym ogłoszeniem. Tak więc, jeśli działania postaci nie dotyczą globalnych wydarzeń, które w danej chwili mogłyby wpłynąć na inne postaci i/lub zdarzenia, gracz już nie ma obowiązku czekania na kolejną noc fabularną i może ją rozpocząć przed oficjalnym podaniem daty. Wierzymy, że usprawni to Waszą i przyszłych graczy rozgrywkę eliminując problem niekiedy długotrwałego oczekiwania na możliwość kontynuowania gry. Jednocześnie chcielibyśmy wspomnieć, że nie jesteśmy konserwatywni w kwestii toku fabuły - dla własnej wygody dobrze jest odgrywać swoje sesje w trakcie trwającej danej nocy fabularnej, jednak jeśli ktoś jeszcze rozgrywa poprzednią noc i czasowo nie jest blisko przed świtem, to może kontynuować swój wątek bez obawy, że Narrator go skończy w połowie. Chcąc zapewnić graczom płynniejszą rozgrywkę, wprowadziliśmy również drobne zmiany dotyczące rozwoju atrybutów, zdolności i dyscyplin: zdobywanie kolejnych kropek zostało nieco inaczej rozłożone w czasie. I tak, pierwsze dwie kropki można rozwinąć w czasie do dwóch nocy fabularnych, trzecią od dwóch do trzech nocy, czwartą od dwóch do czterech nocy, a piątą: od trzech do pięciu nocy. Mortarion z kolei stworzył listę Artefaktów możliwych do zdobycia na przeróżne sposoby. Artefakty w Świecie Mroku to zaklęte przedmioty, które dodają stałe lub czasowe kropki do dyscyplin, atrybutów czy zdolności, niektóre mają również właściwości pozwalające na zdobycie prastarej wiedzy czy nadnaturalnych predyspozycji. Ich wadą są jednak ujemne modyfikatory do wspomnianych wartości, w zamian za dodatnie. Z drobnych kwestii: został dodany opis nowego zaburzenia psychicznego jakim jest Anhedonia, a postacie, które pojawiły się w Seattle stosunkowo niedawno mają obowiązek posiadania wady Nowy Przybysz.
  Dosyć istotnym dla nowych graczy może okazać się publikacja Fabularnego FAQ wyjaśniającego wiele kwestii, zarówno tych fabularnych, jak i mechanicznych, dotyczących gry na Bloodlines. Mamy nadzieję, że pomoże ono rozwiązać przynajmniej część problematycznych kwestii. Z kolei dla starszych graczy, którzy są z nami już od długiego czasu i aktywnie grają, przygotowujemy możliwość grania starszą i potężniejszą postacią. Wiek takich postaci zostanie zwiększony o kilkadziesiąt lat, a statystyki odpowiednio dopasowane. Chcąc ulepszyć reklamę forum stworzyliśmy zupełnie nową, bogatszą w informacje treść prezentującą pełny opis tego, co oferuje gra na forum Bloodlines, z którą możecie zapoznać się również na samym forum Vision Lighthouse, Eden czy stronie Facebook. Kolejnym usprawnieniem jest dodanie pod tematami dodatkowego pola - przydatnego szczególnie w tych związanych ze Światem Mroku - w których zamieściliśmy informacje jasno określające jakie sekty, klany i dyscypliny są grywalne. Pod innymi tematami zostały dodane hasła tematyczne pomagające w znalezieniu interesujących informacji.
  Dodaliśmy drobne ulepszenie do pisanych przez Narratorów postów: gdy w poście pojawia się ważny bohater niezależny, wówczas awatar Narratora zostaje zastąpiony przez wizerunek tejże postaci. Jedną z dwóch, niemalże niewidocznych modyfikacji, jest aktualizacja tematów w Dokumentacjach pozwalająca graczom na ich łatwiejsze uaktualnianie. Drugą z kolei: dodanie działu z lokacją podziemnej sieci labiryntów i pomieszczeń dla Nosferatu. Dzięki wsparciu Lethit mamy także tłumaczenie Rodowodów klanu Ventrue, za co jej ogromnie dziękujemy. Żywimy nadzieję, że okażą się pomocne w tworzeniu postaci Arystokratów.
  Z przykrością chcemy wspomnieć, że wraz z zakończeniem nocy 15 lutego bezpowrotnie przeniesione zostaną nieaktywne od bardzo długiego czasu postacie graczy do grupy bohaterów niezależnych, czyli NPC. Jest to o tyle dla nas trudna decyzja, iż wraz z przenosinami takich postaci, ich właściciele nie będą już mogli do nich wrócić. Wystarczy nam jednak krótka informacja o tym, że wciąż jest się zainteresowanym grą, a nieobecność, nieważne jak długa, zostanie przez nas uwzględniona. Zaszło również kilka personalnych zmian. Jakiś czas temu zmienił się skład grupy Wsparcia: zrezygnował Vasemir wspierający Bloodlines podczas trudnych początków, a Zdonir grający Haroldem Grey oraz Zeman prowadzący postać Mitsa zasilili szeregi tej ważnej dla rozwoju forum grupy. Zarówno starym, jak i nowym członkom ogromnie dziękujemy za dotychczasowe wsparcie. Narrator Gloran z kolei został przeniesiony do grupy Nieaktywnych.
  Kończąc to ogłoszenie chcielibyśmy jeszcze wspomnieć, że wraz z ukończeniem nocy 15 lutego 1999 r. nastąpi przeskok czasowy o kilka miesięcy. Jeszcze nie wiemy do jakiego dokładnie terminu on będzie, lecz jedno jest pewne: po ostatniej, zimowej nocy zaczniemy grę latem. Wraz z przeskokiem zostanie ukończony fabularny Prolog.

Życzymy wszystkim udanej i satysfakcjonującej gry!
K o l e j k a | 
→ Sprawy Administracyjne
 →
  →
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Odpowiedz

Wróć do „Rozdzial II: Ogloszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości