Ghule

Maksymalny Poziom Dyscyplin Ghula, Rodzaje Ghuli

Ghule

#1


  Krew wampirów ma wielką moc, która może być przekazywana. Dawno temu Spokrewnieni odkryli, że śmiertelny, który pije krew wampira, może posiąść nadnaturalne zdolności i mroczne apetyty. Wkrótce stało się powszechną praktyką, by utrzymywać pewnych, przychylnych służących, przyzwyczajając ich do vitae i krępując ich więzami krwi. Wszystko po to, by mieć nieśmiertelnych, diabelsko lojalnych służących-ghuli.

Większość ghuli istnieje z woli swych żywicieli (panów) i służy lojalnie w zamian za vitae. Ponieważ ghule są tak samo podatne na więzy krwi jak wszyscy, prawie bez wyjątku są niezachwianie oddane swym panom — i jeśli pan ma więcej niż jednego służącego ghula, rezultatem może być zazdrosna walka pomiędzy nimi o przychylność pana. Zachowanie ghula jest nieprzewidywalne — to za sprawą narkotyku zwanego vitae. Taka istota często staje się ofiarą wielkiej złości i niepokojących żądz. Nazwa ghul nie została wybrana przez przypadek.

Poniższe charakterystyki są powszechne dla wszystkich Ghuli.

▪ Ghul nie ulega procesowi starzenia się tak długo, jak krew Spokrewnionego znajduje się w jego organizmie. Jednakże, gdy minie już naturalny okres życia, musi nieprzerwanie mieć vitae w swym ciele lub będzie się szybko starzał aż do momentu śmierci i rozpadnięcia się. To rozpadnięcie się może nastąpić w ciągu dni lub nawet (dla bardzo niewielu ghuli) w ciągu minut.
▪ Ghule mogą używać vitae w swym organizmie do leczenia się, tak jak to robią wampiry, lub by w podobny sposób zwiększyć swe Atrybuty Fizyczne. Ghule mogą neutralizować obrażenia niegroźne jak inni śmiertelni (nie dzielą otrzymanych obrażeń na pół). Jednakże mając w swym organizmie vitae, mogą neutralizować obrażenia zabójcze. Ghul, który nie używa krwi do leczenia ran, leczy się tak jak zwyczajny śmiertelny.
▪ Wszystkie ghule, w ciągu kilku minut od przyjęcia krwi, uczą się Dyscypliny Potencja na poziomie 1 i mogą też poznać Odporność, również na poziomie 1. Większość ghuli nie może rozwijać Dyscyplin powyżej pierwszego poziomu, ale niektóre tak. Wyższy limit Dyscyplin ghula najczęściej zależy od pokolenia jego pana.
▪ Ghul może być zdolny do poznawania innych Dyscyplin, które zna jego pan, ale proces nauki jest bardzo długi i wyczerpujący.
▪ Wampirza krew w organizmie ghula wpływa na niego psychologicznie i fizycznie. Ghule mają zdolność do wpadnięcia w szał, chociaż trudności na opanowanie go są dla nich o dwa niższe.
▪ Niektóre stare ghule przejmują wiele od swych panów, a szczególnie pewne klanowe ułomności. Na przykład ghul, który pije zbyt wiele krwi Nosferatu, może zacząć porastać niewidzialnymi czyrakami i krostami, podczas gdy wasal wampira z klanu Ventrue może odkryć, że jego mroczne apetyty są bardziej wymagające niż wcześniej.

Maksymalny poziom dyscyplin Ghula

Pokolenie Dawcy
Max.Poziom Dyscypliny
13 - 8
1
7
2
6
3
5
4
4
5



Rodzaje Ghuli

Wasal
  Większość wampirów myśląc o ghulach, wyobraża sobie wasali. Wielu Kainitów uważa za niepojęte tworzenie ghuli w jakimkolwiek innym celu; rzeczywiście, dla wielu Spokrewnionych, jakiekolwiek ghule inne niż wasale są bluźnierstwem. W większości, wasale są "normalnymi ludźmi" pośród ghuli. Większość z nich nie prosiła o nowe moce ani nieśmiertelność, aczkolwiek niewielu narzeka, gdy więzy krwi zaczną działać. Niewielu z nich wie chociażby ćwierć tego, co neonata na temat społeczeństwa Spokrewnionych. W którymś momencie, zostali oni zastąpieni przez coś starego i potężnego, coś co potrzebowało kolejnej pary rąk. Mimo że wasal ma zapewniony stały dostęp do vitae, to jest to wszystko na co może liczyć. W zasadzie to najlepiej dla wasala żeby zachowywał się należycie, jeżeli zależy mu na regularnym dopływie płynnej siły. Powinien również zaakceptować fakt, że jest zakochany — prawdziwie, namiętnie, w sposób jaki nie wyobrażał sobie że będzie mógł czuć po tym jak odeszła jego pierwsza miłość — w osobie, która traktuje go w najlepszym przypadku z przemijającą życzliwością lub w najgorszym, z drakońskim okrucieństwem. To co jest naprawdę smutne, to fakt, że znacząca większość wasali nie ma bladego pojęcia co się dzieje. Nie wiedzą dlaczego czują to co czują; nie wiedzą co znajduje się w tym cudownym napoju, który dostają od swojego nowego przyjaciela. Ale są lojalni, nawet jeżeli tylko dlatego, że nie chcą by ta magia zniknęła. Nie chcą wracać do swojego monochromatycznego życia bez smaku, jakie znali wcześniej. Tak naprawdę to są szczęściarze, ponieważ w momencie, gdy ghul jest wciągnięty na drugą stronę tej kurtyny, gdy Maskarada zostanie złamana, istnieje zależny w zupełności od łaski swojego dawcy.


NiezaleŻny
  Bycie ćpunem może być ciężkie, ale spróbuj robić to podczas gdy dilerzy chcą cię zastrzelić na miejscu. Droga niezależnego jest cholernie ciężka. Spokrewnieni widzą tych bezpańskich ghuli jako niebezpiecznych i nieposkromionych, a wampir jest bardzo nieufny wobec tego, czego nie kontroluje. Dla wielu pośród niezależnych, jedynym sposobem pozyskania vitae jest porywanie i zabijanie wampirów celem zdobycia ich krwi. Inni służą wampirom jako zewnętrzna "pomoc", zajmując się dla nich pewnymi dziennymi problemami. Niezależne ghule pochodzą z różnych miejsc, ale dzieli ich od zwykłych ludzi spora odległość. Nie są pionkami; celowo robią to co robią. Zazwyczaj są sierotami; dawca umiera, a jego wrogowie są wystarczająco nierozważni, by pozwolić uciec jednemu czy dwóm jego sługusom. Czasami okazuje się, że sierota była ghulem na tyle długo, że zdaje sobie sprawę z tego, iż w ciągu miesiąca się zestarzeje jeśli nie pozyska vitae. Desperacja często kieruje niezależnych tą drogą. Oczywiście, niektórzy niezależni mają bardziej skomplikowane historie. Niektórzy mogli trafić na społeczność Kainitów przypadkowo i z czasem odkryć potęgę kryjącą się w vitae. Niektórzy mogli być sekciarzami, którzy odkryli, że istnieje krew działająca w rytuałach znacznie lepiej. Niektórzy mogli być nawet kanibalistycznymi mordercami, którzy natrafili na niezwykle silną ofiarę i odkryli źródło jej siły. Ale uzależnienie pozostaje nawet bez więzów krwi i bardzo niewielu z tych, którzy raz posmakowali vitae, nie próbują uzyskać jej więcej.


Revenant
  Revenanci są ghulami, dla których kondycja stała się dziedziczna i są w stanie wytwarzać vitae we własnych żyłach. Te długożyciowe, dekadenckie ghule są prawie zawsze widziane w służbie Sabatu, ale są wyjątki. Wszystkie perwersyjne pragnienia i mroczne apetyty, które rosną u zwykłych ghuli, są spotęgowane u revenantów. Revenanci organizują ciekawe zabawy rodzinne, zazwyczaj takie, które obejmują rozpustę, narkotyki lub ofiary (albo wszystko na raz). Uważają siebie za nadrzędnych w stosunku do ludzi i związku z tym wyłączają się z obyczajów społecznych. Niektórzy czczą wampiry jak bogów, podczas gdy inni sami aspirują do wampiryzmu. Człowieczeństwo z kolei, traktowane jest przez lojalnych revenantów z pogardą. Revenanci to klanowe, insularne grupy. Istnieje nieduża szansa, że różne rodziny zaufają sobie nawzajem. W szczególności rodzina Grimaldi i Zantosa, które walczyły zbyt często, by uznać siebie za przyjaciół. Mimo że revenanci pracują z ghulami z przeciwnych rodzin, rzadko im się to podoba.



  Ważna informacja dla graczy, którzy wybiorą rozgrywkę postacią ghula: Grywalni są Wasale oraz Niezależni ghule. Revenanci nie są grywalni z racji tego, że znacząca większość z nich należy do Sabatu, a także z powodu ich zdolności generowania vitae, stawiającej ich ponad pozostałymi ghulami na kolejnym 'szczeblu ewolucji' w drodze do wampiryzmu.


Odpowiedz

Wróć do „Swiat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość