Przeskok Fabularny - informacje techniczne

#1
Tym razem mamy dla Was bardzo techniczne ogłoszenie. O samym przeskoku fabularnym pisaliśmy tutaj, gdzie wspomnieliśmy o udostępnieniu Wam materiałów traktujących o wydarzeniach mających miejsce miedzy lutym a majem. W związku z tym, że jest ich dużo, przedstawiamy rozpiskę gdzie co można znaleźć:
Akt Pierwszy. Kronika Krwi. - zakończyliśmy Prolog, a więc wprowadzenie Waszych postaci w sytuację w Seattle. Akt Pierwszy. Kronika Krwi. opisuje konsekwencje wydarzeń z ostatnich nocy, a jednocześnie wprowadza nas w najbliższe noce fabularne.
Written in Blood - zawsze opisujemy najważniejsze wydarzenia ostatnich nocy fabularnych. Tak uczyniliśmy i tym razem opisując noc 15 lutego 1999 r.
The Seattle Times #57, 02/26/1999 - #121, 05/01/1999 - wycinki gazet z okresu między lutym a majem.
The Seattle Times #125, 05/05/1999 - gazeta z 5 maja 1999 r.
KING 5 NEWS, 05/05/1999 - telewizja, czyli o czym mówią 5 maja 1999 r. w telewizji.
Sytuacja w klanach - opisaliśmy sytuację w klanach skupiając się przede wszystkim na działaniach postaci graczy, które są nie mniej ważne od postaci niezależnych.
→ Niektóre klany dostały dedykowane posty. W Tractor Tavern 27 marca miało spotkanie Harpii Ike Camerona z Murdockiem, dzisiejszym Primogenem Brujah. Arystokraci, czyniąc zadość tradycji, 2 marca 1999 r. zebrali się w Ventrue Penthouse celem omówienia działań na najbliższe noce i wyłonienia nowego Primogena klanu. Każdy postać będąca Ventrue dostała swoją teczkę w spersonalizowanych Zdarzeniach. 16 kwietnia 1999 r., w gabinecie Regenta, kilku członków klanu Tremere; Magistrów i Regent Weaver, spotkało się w celu dokonania sądu na Vanessie D`Argento. Shrecknet to istna kopalnia informacji... W przeciągu tych kilku miesięcy działo się dość, by Nosferatu mieli o czym rozmawiać.

Najważniejsze informacje o tym, jak powinny wyglądać posty z okresu przeskoku fabularnego:
  → Posty przeskokowe należy umieszczać w Dokumentacji, w dziale Zdarzenia.
  → Posty przeskokowe mogą być publikowane maksymalnie do 30 listopada 2018 r. Po tym czasie nie będzie już możliwości odgrywania akcji oraz rozwoju postaci w trakcie przeskoku fabularnego. Noc 5 maja 1999 r. zakończy się 31 stycznia 2019 r. Nie będzie można już także niczego zmieniać po napisaniu posta fabularnego w noc 5 maja 1999 r.
  → Przede wszystkim należy pamiętać o tym, by miały one charakter głównie fabularny, opisujący działania postaci w takiej formie, w jakiej pisane są posty na forum. Nie muszą to być nie wiadomo jak długie treści, nie muszą zawierać elaboratów przemyśleń czy dokładnego wykonywania działań. Chodzi jedynie o to, by miały fabularny wydźwięk, a nie były podsumowaniem opisanym w jednym lub dwóch zdaniach.
  → W przypadku rozwoju Zdolności i Dyscyplin musimy mieć podstawę do rzutów. Im więcej opisanych akcji fabularnych wskazujących na naukę tychże, tym rozwoju rzutów i możliwych udanych akcji. Dla przykładu: 4 opisane akcje nie są podstawą do nauczenia się wprawnego strzelania z broni palnej, nie wspominając już o tym, że jej rodzajów jest dużo. Możecie napisać, że uczyliście się strzelania w przeciągu tych i tych dni; nie trzeba szczegółowo opisywać każdego razu, ale im więcej sytuacji, tym więcej rzutów. Ważne! Pamiętajcie, że akcje mogą się skończyć porażką. Kości są ostatecznym arbitrem, który czasem bywa wredny. To, że postać chce się czegoś nauczyć nie oznacza od razu, że faktycznie tego dokona.
  → Dla lepszego zobrazowania sytuacji podajemy przykład rozwoju Zdolności X:
    1. Akcje wykonane danej nocy w jednym miejscu,
    2. Akcje wykonane później w innym,
    3. Akcje wykonane znów podczas jeszcze innej nocy gdzie indziej.
  → Działania postaci możecie rozpisać w jednym temacie dzieląc treść posta na poszczególne sprawy załatwiane przez postać, możecie również dla każdej sprawy założyć osobny wątek. Ważne, żeby wszystko trzymało się chronologii czasowej oraz miało ręce i nogi. Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z tego, że nie wszystko uda się dokładnie wskazać w danym czasie, nie musicie więc być aż nadto skrupulatni. Ważne, by ogólnie było wiadomo, że dane akcje miały miejsce w takim, a takim czasie.
  → Jeśli postać już podczas gry zaczęła rozwijać jakąś zdolność lub dyscyplinę, to należy dać w poście odnośnik do postów związanych z nauką.
  → Rozwój Cech Pozycji takich jak Trzoda czy Świta jest możliwy. Zasady ich rozwoju są takie same, jak w przypadku Dyscyplin czy Zdolności.
  → Czasami niektóre rzeczy mogą nam się wydawać nieistotne. Jeśli przyjdą Wam do głowy sytuacje, w których mogłaby znaleźć się Wasza postać, to takie kwestie także warto opisać, nawet jeśli wydaje Wam się, że nie będą one ważne. W przyszłości mogą okazać się pomocne; dające podstawę do takich czy innych działań postaci.
Odpowiedz

Wróć do „Rozdzial I: Informacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość