Strona 1 z 1

Regulamin Forum i Zasady Gry

: 01 lip 2019, 2:00
autor: Bloodlines



Regulamin Forum i Zasady Gry

: 01 lip 2019, 2:00
autor: Bloodlines


Bloodlines: Chicago 1920
Regulamin Forum

Image Image Image Image Image Image Image



"Bloodlines: Chicago 1920" to forum będące częścią sieciowej platformy do gry fabularnej w uniwersum Wampir: Maskarada, będące częścią Świata Mroku. Każdy użytkownik przed rozpoczęciem rozgrywki ma obowiązek zapoznać się z niniejszym regulaminem, uwzględniającym również skrócony spis zasad gry. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia od jego przestrzegania i wszelkie naruszenia tych zasad będą stosownie karane.

Należy pamiętać, że członkowie Administracji oraz Narratorzy to również ludzie i gracze. Tak jak każdy, mają prawo do pomyłek i błędnej oceny sytuacji. To również ludzie pracujący z ograniczonym czasem wolnym, dlatego nie należy oczekiwać, że będą obecni na forum cały czas. Uprasza się o uszanowanie czasu kadry Bloodlines.

Czytanie Forum
Ograniczenia Techniczne

Treść tej krótkiej notki informacyjnej skierowana jest do użytkowników, którzy często są w ruchu i przeglądają fora internetowe za pośrednictwem smartfonów, a dotyczy głównie tematów informacyjnych, opisujących mechanikę gry, a także samych kart postaci i dokumentacji.

W wielu tematach w dziale Świat Mroku czy Kartoteka wykorzystane są mniej lub bardziej rozbudowane tabele, których czytanie może być kłopotliwe na smartfonach z racji rozdzielczości obrazu (wąski ekran). Efektem czytania tych tematów na telefonach będzie niewłaściwe rozmieszczenie obiektów i tekstu, utrudniające czytanie ich treści.

W związku z tym sugerujemy, by zapoznać się z tymi tematami na urządzeniach o większych ekranach (tablet, laptop, komputer stacjonarny), gdyż nie ma możliwości, by dostosować prawidłowe wyświetlanie niektórych elementów w tematach na forum do ekranów telefonów.

Co więcej, forumowe tabele są dostosowane głównie do przeglądarki Google Chrome. Na innych pojawić się mogą przesunięcia tekstu psujące budowę tabel. W związku z tym, z myślą o komfortowym przeglądaniu forum, sugeruje się korzystanie z przeglądarki Google Chrome.


I. Postanowienia Ogólne

    1.1 Na forum Bloodlines obowiązują zasady etykiety oraz netykiety. Oznacza to, że od użytkowników wymaga się kulturalnego zachowania, a wszelkie przejawy nieetycznych zachowań, takich jak oczernianie, obrażanie, naśmiewanie się z graczy lub inne sposoby uwłaczania będą karane natychmiastowo i bezwzględnie, bez możliwości wytłumaczenia się czy odwołania.
      1.1a Na forum nie istnieją tematy tabu pod względem rozgrywki fabularnej. Jednakże obowiązuje absolutny zakaz umieszczania na forum treści pornograficznych, rasistowskich, jakkolwiek uwłaczających innym użytkownikom lub ich poglądom i wszelkich innych treści uznanych za nieetyczne.
      1.1b Dotyczy to nie tylko postów na forum, ale również treści umieszczonych w profilu oraz podpisie użytkownika.
      1.1c Administracja zastrzega sobie prawo do usunięcia nieregulaminowych treści z forum i profilu użytkownika.

    1.2 Obowiązuje wymóg poprawnej polskiej pisowni. Należy zwracać szczególną uwagę na właściwą składnię zdań oraz ortografię.
      1.2a Zabrania się pisania tak zwaną "TrAwKą" czy stosowania podobnych, dziwacznych form.
      1.2b Posty w tematach fabularnych należy pisać w trzeciej osobie, wypowiedzi zaczynając od myślników. Długość tych postów nie ma szczególnie dużego znaczenia, aczkolwiek powinny być treściwe i napisane z sensem.

    1.3 Zabrania się ogólnie pojętego spamowania, nagminnego nadpisywania postów itp. Do zmiany treści posta służy opcja Edytuj.
      1.3a Za spam uznawane są wszelkie fabularne posty składające się z maksymalnie jednego zdania lub wyłącznie z emotikony czy offtopu, w którym brak jakiejkolwiek treści odnoszącej się do czynów fabularnych. Nie dotyczy działu offtopowego Bar za Miastem.
      1.3b Treść uznana za spam będzie przez administrację usuwana celem utrzymania na forum porządku oraz zdrowej atmosfery.

    1.4 Zabrania się publikowania reklam w jakiejkolwiek formie, czy to tekstowej czy w formie grafik, bez zgody administracji. Dotyczy to postów, shoutboxa, profilu i podpisu użytkownika itp. Publikowanie reklam bez zgody administracji będzie karane blokadą konta.
      1.4a Wymiana reklamowa odbywa się wyłącznie za pośrednictwem kanałów prywatnych - prywatna wiadomość na forum lub discordzie.

    1.5 Nazwa użytkownika powinna składać się z imienia, imienia i nazwiska, nazwiska lub pseudonimu postaci.
      1.5a Zabrania się używania w nazwie użytkownika cyfr i znaków specjalnych.
      1.5b Zabrania się wykorzystywania imion sławnych postaci z jakiejkolwiek epoki.
      1.5c Administracja ma prawo do usunięcia kont, których nazwy nie spełniają powyższych wymogów.
      1.5d Nazwa użytkownika może być zmieniona przez administrację na wyraźną prośbę użytkownika.

    1.6 Awatar użytkownika musi przedstawiać fotografię realnej postaci; aktora, modela itp. bądź zbliżone do realnego obrazu osoby grafiki 3d i rysunki. Awatar użytkownika może być zmieniony wyłącznie przez administrację forum po uprzednim zaakceptowaniu karty postaci użytkownika i zawartej w niej grafiki.
      1.6a Nie są dozwolone mangowe obrazki ani inne grafiki przedstawiające karykaturalne, mocno oddalone od rzeczywistości obrazy postaci. Dozwolone są realnie wyglądające - mówiąc o Wampirze - grafiki 3d i rysunki, choć mocno zaleca się przeszukanie sieci w poszukiwaniu postaci w filmów.
      1.6b Rozdzielczość nadesłanej przez użytkownika fotografii powinna być nie mniejsza niż 500pikseli wysokości na 375pikseli szerokości.
      1.6c Zaakceptowana grafika zostanie wklejona w dopasowaną do layoutu forum ramkę. Więcej informacji poniżej.
      Awatar Użytkownika | 
      Awatary na forum Bloodlines są pod pełną kontrolą administracji ze względu na potrzebę utrzymania jednolitego stylu forum, którego częścią są również awatary. Wyłącznie gracze, których postacie wraz z fotografiami zostały zatwierdzone mogą posiadać na swoim profilu awatar przedstawiający ich bohaterów.

      Awatary są tutaj dopasowane do stylu forum i mają jednakowe rozdzielczości. Każda grafika przed dodaniem do profilu użytkownika zostaje w niewielkim stopniu zmodyfikowana kolorystycznie i oprawiona w ramkę, a prócz tego nadany zostaje jej efekt rysunku.

      Dla przykładu porównanie oryginalnej grafiki oraz finalnej wersji awatara jednego z przykładowych bohaterów niezależnych:

      Image

      Należy pamiętać, że zaakceptowane zostaną wyłącznie fotografie i grafiki przedstawiające realistycznie wyglądające postacie. Mogą to być przykładowo postacie z filmów i seriali, modele, cosplayerzy, realistyczne grafiki 3d i tym podobne. Z oczywistych względów należy unikać fotografii, na których bohaterowie widnieją skąpani w świetle słonecznym. Aczkolwiek jeżeli nie będzie innej opcji, administracja podejmie się nieco głębszej obróbki.

      Warto zauważyć, że mimo iż mogłoby się zdawać, że jest to nieco problematyczny proces, to gwarantuje to większą swobodę w wykonaniu fizycznego opisu bohatera. Dla przykładu, można samemu zdecydować jakiego koloru bohater ma oczy lub włosy, nie będąc ograniczonym do tego, co widać na fotografii, będącej teraz pozbawionej naturalnego koloru.

      Prosimy aby przesyłać fotografie w rozdzielczości zbliżonej do 375pikseli szerokości i 500pikseli wysokości. Nie są to rozdzielczości widoczne przy postach, jednakże awatary w pełnej rozdzielczości są widoczne w profilu użytkownika oraz w karcie postaci, dlatego celem uniknięcia zbędnej pikselozy prosimy o zapewnienie zdjęcia o odpowiednio dużej rozdzielczości.

    1.7 Podpis użytkownika powinien na ogół pozostać pusty, aczkolwiek może zawierać, opcjonalnie, krótki cytat postaci, lub inną treść związaną z kierowanym bohaterem, lub też notkę o innych kierowanych przez gracza postaciach. Większość informacji o postaci widoczna jest jednak w samym profilu użytkownika, to też nie ma konieczności ich publikowania w samym podpisie.
      1.7a Zabrania się umieszczania w podpisie jakichkolwiek grafik, bannerów, reklam lub odnośników do zewnętrznych stron internetowych oraz jakichkolwiek treści nie związanych z kierowanymi postaciami.
      1.7b Administracja zastrzega sobie prawo do usunięcia nieregulaminowej treści z podpisu użytkownika.

    1.8 Jedno konto na forum to jedna postać. Gracz może stworzyć drugą postać po upłynięciu trzech miesięcy od utworzenia pierwszej, trzecią po kolejnym kwartale, i tak dalej. Tworzenie multikont bez zgody administracji będzie karane blokadą konta.
      1.8a Jeżeli prowadzona przez gracza postać zostanie w jakichś okolicznościach uśmiercona, czy to w wyniku zdarzeń fabularnych, czy własnej decyzji, można w takiej sytuacji od razu podjąć się pisania nowej karty.
      1.8b Postacie gracza nie mogą mieć ze sobą żadnych powiązań; nie mogą wymieniać się przedmiotami, funduszami, dzielić informacjami ani w żaden sposób na siebie wpływać. Jedyną formą interakcji między nimi może być walka.
      1.8c Jeżeli gracz porzuci swoją postać, na przykład opuszczając forum, ta postać może przejść pod kontrolę administracji i stać się bohaterem niezależnym, czyli npc, wykorzystywanym jako narzędzie w rozgrywce fabularnej.
      1.8d Gracz chcąc stworzyć nową postać bez uśmiercania obecnie prowadzonej i bez oczekiwania trzech miesięcy, może podjąć decyzję o 'zahibernowaniu' obecnej, podając przy tym wyjaśnienie fabularne jej nieobecności, bądź świadomie przekazać postać permanentnie pod władanie administracji do kierowania nią jako npc.
      1.8e Nie ma maksymalnego limitu postaci, jakie gracz może utworzyć.
    1.9 Zabrania się przenoszenia frustracji i konfliktów z lub do życia prywatnego i rozpoczynania otwartych kłótni na forum. To co dzieje się w grze, ma zostać w grze, a to co dzieje się w życiu prywatnym, ma zostać właśnie tam.
    1.8f Wszystkie konta gracza mogą, a także powinny, być przypisane do tego samego adresu email. Opcja ta istnieje przede wszystkim ze względu na zapewnienie wygody graczom bez potrzeby usuwania starych kont lub tworzenia nowych adresów email.
      1.9a Uczestnicy wszelkich kłótni i otwartych konfliktów na forum publicznym będą stosownie karani.


II. Kreacja Bohatera

    2.1 Na forum Bloodlines można wcielić się wyłącznie w postać Spokrewnionego, czyli Wampira. Nie jest możliwe stworzenie postaci człowieka, Ghula, ani innego nadnaturalnego stworzenia.

    2.2 Gracz tworząc pierwszą może stworzyć bohatera mającego nie więcej niż 250 lat, gdzie jego aktywna działalność to maksymalnie 125 lat, a reszta spędzona np. w letargu. Wiek ten w przypadku wampira uwzględnia sumę dwóch liczb; lata życia jako śmiertelnik i lata nieżycia jako wampir. Istnieje pewien balans wiekowy, gwarantujący korzyści zarówno starszym jak i młodszym wampirom. Więcej informacji w tym temacie.
      2.2a Powyższa rama wiekowa jest poszerzona dla kolejnych postaci gracza po upływie trzech miesięcy.
      2.2b Istnieje możliwość stworzenia świeżo Spokrewnionego wampira, lub nawet odegrania samej Przemiany w sesji z Narratorem, lub graczem, którego bohater będzie stwórcą tej postaci, i który pokieruje wydarzeniami opierając się o historię tego nowo spokrewnionego wampira. Oczywiście rozgrywka dla takiego żółtodzioba może być w pewien sposób ograniczona, ale możliwość istnieje dla tych, którzy chcą zacząć przygodę całkowicie od zera.

    2.3 Każdy gracz, przed rozpoczęciem procesu tworzenia bohatera, musi zapoznać się z tematem kreacji bohatera wyjaśniającym proces tworzenia postaci zarówno od strony fabularnej jak i technicznej. Temat ten zawiera również szablon karty postaci, objaśnienie jego poszczególnych elementów, a także prezentację przykładowej karty postaci.
      2.3a Zaznajomienie się z powyższym materiałem jest obowiązkowe. Jego nieznajomość będzie jasno widoczna w opublikowanej karcie postaci i jedyną osobą, która na tym ucierpi będzie sam autor, gdyż proces weryfikacji karty postaci będzie przez to znacznie wydłużony.

    2.4 Historia postaci nie musi być szczególnie długa. Nie ma to być wypracowanie na kilka stron A4, a jedynie treściwy opis kluczowych wydarzeń w życiu bohatera. Jednakże, historia zawierająca wszystkie najważniejsze informacje powinna optymalnie zawierać przynajmniej 2000 znaków.
      2.4a W przypadku gdy historia będzie zawierać nie więcej niż kilka zdań i/lub będzie brakowało istotnych informacji na temat życia bohatera, karta postaci, zależnie od sytuacji, może zostać natychmiastowo odrzucona lub odesłana do poprawy.

    2.5 Tworząc bohatera należy pamiętać o tym, że rozgrywka ma miejsce na początku roku 1920, w mieście Chicago znajdującym się w północno-wschodniej części Stanów Zjednoczonych. Należy brać to pod uwagę dobierając strój i akcesoria postaci, a przede wszystkim kreśląc jego współczesną historię.
      2.5a Autor ma obowiązek upewnić się, że w jego tekście nie ma wzmianek o przedmiotach, technologii, filmach, muzyce i ogólnie pojętej sztuce oraz przedstawicielach współczesnej popkultury i innych osobistościach, które pojawiły się lub zyskały sławę po roku 1920.
      2.5b Jako iż rozgrywka ma miejsce w Stanach Zjednoczonych, postaci graczy, które pochodzą z tego rejonu, powinny nosić typowo angielskie/amerykańskie imiona oraz nazwiska. W przypadku bohaterów mających swe korzenie w którymś z krajów Europejskich lub Azjatyckich, tudzież przyjmując imiona i nazwiska innego pochodzenia, należy opisać w historii bohatera w jaki sposób znalazł się w Chicago lub jaka jest geneza przyjętego imienia i nazwiska

    2.6 Gotowe karty postaci, pisane w oparciu o jeden z dwóch dostępnych Szablonów Karty Postaci, należy publikować w dziale Nowe Dokumenty. Z kolei jeszcze nieukończone prace można umieszczać w dziale Prace w Toku, służącym jako swego rodzaju brudnopis. Szczegółowe informacje na temat poszczególnych elementów karty postaci znajdują się w sekcji Objaśnienie Karty Postaci.
      2.6a Opublikowane karty postaci niewykorzystujące obowiązującego szablonu zostaną natychmiastowo odrzucone lub odesłane do poprawy.

    2.7 Za weryfikację kart postaci odpowiedzialna jest Administracja oraz wyznaczeni do tego Narratorzy. Czas potrzebny na weryfikację karty postaci w dużej mierze zależny jest od ilości tekstu, możliwych błędów i aktywności samego autora, która jest wymagana przy dokonywaniu poprawek, a także od ilości nadesłanych kart postaci.
      2.7a Karty postaci sprawdzane są zawsze według kolejności w jakiej zostały nadesłane przez graczy. Prośby ani naciski nie będą mieć wpływu na zmianę kolejności sprawdzania kart, a mogą jedynie zaszkodzić graczowi.
      2.7b Podczas weryfikacji karty postaci, brane są pod uwagę między innymi elementy takie jak długość tekstu, treść, składnia, ortografia, zgodność z daną epoką i ogólny sens. Odradza się praktyki powszechnie znanej jako "wodolejstwo".
      2.7c W przypadku odesłania karty postaci przez sprawdzającego do poprawy, autor powinien wykonać zalecone poprawki w ciągu dwóch do trzech tygodni od otrzymania instrukcji. Jeżeli po tym okresie nie będzie widać zainteresowania ze strony autora, karta postaci zostanie odrzucona.

    2.8 Po pomyślnym przejściu przez proces weryfikacji, t.j. zaakceptowaniu karty postaci, administracja utworzy w temacie Spokrewnieni wpis, gdzie będą widniały podstawowe informacje o postaci, a także odrębne, widoczne tylko dla właściciela postaci subforum w dziale Dokumentacji, służące śledzeniu statystyk oraz rozwoju bohatera, a także jego zarobków i innych dóbr materialnych.
      2.8a Zarówno publiczna karta postaci jak i dokumentacja w subforum może być edytowana wyłącznie przez administrację i wyznaczonych do tego Narratorów w porozumieniu z właścicielem postaci. Publiczną prezentację tej dokumentacji można zobaczyć tutaj.


III. Zasady Rozgrywki

    3.1 Akcja na forum Bloodlines rozgrywa się w roku 1920 w mieście Chicago znajdującym się w północno-wschodniej części Stanów Zjednoczonych. Należy trzymać się realiów gry i pamiętać, że w tym okresie technologia nie była tak rozwinięta, a ludzie mieli nieco inny styl i mentalność.
      3.1a Wszelkie czynności i opisy uwzględniające przedmioty, technologię, filmy, muzykę i szeroko pojętą sztukę, przedstawicieli współczesnej popkultury i inne znane osobistości, które pojawiły się lub zyskały sławę po roku 1920, mogą zostać cofnięte przez kadrę Bloodlines.
      3.1b Podczas rozgrywki należy uwzględnić obraz miasta Chicago z tamtego okresu, ludzi w nim żyjących, a także ogólną kulturę, opisane po krótce w tym temacie. Można również, opcjonalnie, skorzystać ze źródeł zewnętrznych, takich jak wikipedia, celem zdobycia informacji na ten temat.

    3.2 Na forum obowiązują podstawowe zasady gry role play, a także mechanika gry Wampir Maskarada. Gdy ma miejsce walka między postaciami, lub gdy bohater gracza wykonuje bardziej skomplikowane czynności jak np. otwieranie zamka, należy działać zgodnie z obowiązującą mechaniką gry, to jest opisać działanie jako próbę wykonania akcji, nie czyn dokonany, co zostanie podsumowane przez Narratora.
      3.2a Wszystkie niezbędne informacje na temat wykonywania akcji z użyciem kości oraz wynikających z tego konsekwencji znajdują się w temacie Mechanika › Kości. Jest to materiał w pełni opcjonalny, z którym nie ma obowiązku się zapoznawać, jako iż wszystkie rzuty wykonywane są przez Narratorów za kulisami, bez podawania ich wyników uczestnikom, a jedynie opierając narrację o wyniki tych rzutów.
      3.2b Wszystkie niezbędne informacje na temat rozwoju postaci, zdolności, upływu czasu i ogólnej mechaniki gry znajdują się w temacie Mechanika. Jest to materiał obowiązkowy głównie dla nowych graczy tworzących postać w oparciu o wersję 1 szablonu karty postaci. Znajomość większości z tych materiałów jest niezbędna już podczas procesu kreacji bohatera, z racji powiązania z mechanicznymi elementami karty postaci. Używając wersji 2 szablonu karty postaci, temat ten można prawie całkowicie pominąć.
      3.2c Wszystkie niezbędne informacje na temat wampirzych dyscyplin znajdują się w temacie Dyscypliny. Nie jest to materiał obowiązkowy, aczkolwiek posiadacze konkretnych dyscyplin powinni poznać zasady ich działania.

    3.3 Na forum obowiązuje ograniczona mechanika bilokacji, pozwalająca brać jednocześnie udział w maksymalnie trzech przygodach jednocześnie. Nie ogranicza to liczb wątków socjalnych. Oznacza to, że gracz może jednocześnie być także uczestnikiem w trzech różnych przygodach prowadzonych przez narratora/ów, a także rozgrywać dowolną liczbę wątków socjalnych z innymi postaciami w dowolnych lokacjach. To ograniczenie ma na celu względne zachowanie jedności akcji, czasu i miejsca, a tym samym zapobiegnięciu zaburzenia toku głównej linii fabularnej.
      3.3a W przypadku przenoszenia się do innej lokacji w ramach rozgrywanego wątku, co ma miejsce w przypadku przemieszczania się do innej dzielnicy lub subforum, należy wpierw opuścić obecną, opisując to we właściwy sposób i ewentualnie dodając odnośnik do miejsca, gdzie udaje się bohater, gdzie z kolei można również podać odnośnik do miejsca, z którego bohater przybył.
      3.3b Gracz nie może brać udziału w więcej niż trzech przygodach fabularnych jednocześnie i ma obowiązek dokończyć sesje, w których bierze obecnie udział, t.j. poinformować fabularnie o opuszczeniu danej sesji/lokacji przed przejściem do innej. Próba przeskoków między przygodami bez wyjaśnienia będzie miało negatywne skutki dla gracza oraz kierowanej przez niego postaci.
      3.3e Wątki socjalne są zawsze umiejscowione w czasie przed rozgrywaną w danym momencie przygodą.

    3.4 Ze względu na naturę forumowej rozgrywki, upływ czasu na forum jest umowny i znaczony przez ważne wydarzenia oraz akty w postępujących, tzw. wiecznych nocach. Upływ czasu jest najczęściej znakowany poprzez pojawienie się nowych wpisów w aktualnym temacie "Wieści z Miasta", gdzie dowiedzieć się można o ważnych wydarzeniach w mieście.
      3.4a Ignorowanie przez gracza informacji na temat upływu czasu i ważnych zmian w mieście, które w jakiś sposób wpływają na egzystencję jego bohatera, może mieć negatywne skutki w przypadku, gdy postać gracza fabularnie nie żyje "pod kamieniem".

    3.5 Treści postów fabularnych powinny zawierać przynajmniej parę złożonych, sensownych zdań odnoszących się do wydarzeń w danej sesji. Tak długo jak post wnosi coś do rozgrywki, pchając ją do przodu, można zamknąć go nawet w kilku linijkach tekstu. Istotnym jest wyłącznie to, by uczestnicy danej sesji widzieli treść, do której mogą się odnieść. Brak tej treści może spowodować zastój w danej sesji.
      3.5a Gracz nagminnie publikujący nader krótkie, nic nie wnoszące do rozgrywki posty, w pierwszej kolejności otrzyma ostrzeżenie, a w przypadku zignorowania ostrzeżenia i dalszego kontynuowania tej praktyki może zostać ukarany, w ostateczności nawet tracąc swoją postać.
      3.5b Zabronione w postach fabularnych jest używanie emotikon, a wklejanie grafik jest możliwe wyłącznie za zgodą administracji, przy czym wklejanie animowanych grafik jest kategorycznie zabronione. Jakiekolwiek grafiki wklejone bez zgody administracji będą usuwane.
      3.5c Należy pamiętać o rozpoczynaniu wypowiedzi bohatera od myślników, a także o stosowaniu kolorów, gdy bohater mówi w obcym języku.
      3.5d W postach fabularnych można wklejać odnośniki do utworów muzycznych, na przykład przy użyciu kodu [youtube], mających na celu dodanie klimatu do posta.

    3.6 Zabrania się praktyki powszechnie znanej jako metagaming, czyli wykorzystywanie wiedzy gracza o sytuacji na forum, by zapewnić swojej postaci przewagę. Wykorzystywanie przez postać wiedzy, której fabularnie nie zdobyła i unikanie w ten sposób zagrożenia, czy innych mniej lub bardziej poważnych konsekwencji, będzie karane i poniesie za sobą również negatywne skutki dla postaci gracza.
      3.6a Kary za stosowanie tej praktyki w przypadku jawnej winy gracza nie podlegają odwołaniom.
      3.6b Współpraca dwóch lub więcej graczy w taki sposób, czyli tak zwane kolesiostwo, będzie karana z całą surowością.

    3.7 Zabrania się praktyki powszechnie znanej jako powergaming, czyli wymuszanie na innych postaciach pewnych czynności poprzez opisywanie działań swoich postaci jako automatycznie udanych i opisując/wpływając na czynności postaci, z którymi wchodzi w interakcje. Przykład takiej akcji wygląda następująco: "Samuel kopnął Adriana w brzuch, następnie wykonał podcięcie, Adrian padł na ziemię a Samuel pozbawił go przytomności silnym uderzeniem w głowę". Takie praktyki będą karane i poniesie to za sobą również negatywne skutki dla postaci gracza.
      3.7a Kary za stosowanie tej praktyki w przypadku jawnej winy gracza nie podlegają odwołaniom.

    3.8 Zarówno w otwartych sesjach jak i podczas przygód prowadzonych przez Narratorów, gracze powinni odpowiedzieć w swojej turze w jak najbliższym możliwym terminie. Ma to na celu upłynnienie rozgrywki, zachowanie ciągłości fabularnej oraz uniknięcie zastoju, gdyż w przeciwnym razie, brak odpowiedzi któregoś z graczy biorącego udział w danej sesji zablokowałby rozgrywkę pozostałym uczestnikom.
      3.8a W przypadku odnotowania widocznego braku aktywności gracza w otwartej sesji publicznej, pozostali uczestnicy mogą zignorować jego kolejkę i uznać, że bohater kierowany przez nieaktywnego gracza nie odpowiedział, udał się bez słowa na bok lub wyszedł z pomieszczenia. Jest to jedyny wyjątek od reguły zabraniającej powergamingu, uwzględniający wyłącznie te trzy wymienione scenariusze. Nadużywanie przez graczy tej możliwości będzie miało negatywne skutki.
      3.8b Możliwe scenariusze w przypadku odnotowania widocznego braku aktywności gracza biorącego udział w przygodzie prowadzonej przez Narratora opisane są w podpunkcie 4.6a.

    3.9 Stosunki seksualne mogą odbywać się w tematach fabularnych, jednakże trzeba pamiętać, że Kainici muszą wydać cenne punkty krwi, aby móc ożywić swoje ciało celem zaangażowania się w akt seksualny. Należy także zachować dobry smak i nie nadużywać tej możliwości, czy też zmuszać innych do brania w tym udziału, gdyż nie każdego interesuje taka gra.
      3.9a Niedostosowanie się do tych zasad i opieranie swojej gry na forum wyłącznie lub w większości na erotyce - erotic role play - będzie karane, tak jak i zmuszanie innych graczy do brania udziału w tego rodzaju rozgrywce.

    3.10 Wygląd bohatera należy dopasować do sytuacji na forum i zadbać o to, by był klimatyczny. Jeżeli postać posiada na awatarze tatuaż czy bliznę albo jakiś szczególny element garderoby, natomiast fabularnie chodzi ubrana w podartych ciuchach, należy to zaznaczyć w znajdującym się w podpisie opisie wyglądu bohatera.
      3.10a Wszelkie zmiany w wyglądzie bohatera jakie zaszły w trakcie rozgrywki, muszą być odnotowane w jego fizycznym opisie. Ich brak spowoduje, że gracze będą sugerować się jedynie aktualnym opisem postaci gracza.

    3.11 Każdy bohater ma jedno (nie)życie. Choć nie jest łatwo zabić Spokrewnionego, to jest to możliwe. Nazywa się to Ostateczną Śmiercią, i jeżeli bohater zostanie uśmiercony, przepada na zawsze. Wampir nie powstanie z kupki popiołu ani nie powróci do życia za sprawą magii.
      3.11a Uśmiercenie bohatera może odbyć się wyłącznie pod nadzorem Narratora lub Administratora, jednakże nie jest do tego potrzebna zgoda właściciela postaci. Jeżeli bohater będzie w sytuacji bez wyjścia i śmierć będzie zdawać się nieunikniona, to niestety będzie to koniec dla tej postaci.
      3.11b Gracz którego postać została uśmiercona, traci możliwość dalszego brania udziału w pozostałych wątkach, w których uczestniczył.
      3.11c Gracz który w jakiś sposób stracił swoją postać, może utworzyć nowe konto i stworzyć nową postać, jednakże nie może mieć ona żadnych powiązań z uśmierconym bohaterem ani otrzymać jego przywilejów.



    IV. Narratorzy i Przygody

    4.1 Na forum Bloodlines, Narrator - powszechnie znany jako Mistrz Gry - jest osobą, której funkcje to między innymi moderacja forum, kontrolowanie właściwego przebiegu rozgrywki fabularnej, prowadzenie przygód/eventów oraz nadzorowanie dokumentacji i rozwoju postaci graczy.
      4.1a Podczas gdy role członków Administracji przeważnie obejmują praktycznie każdą dziedzinę forumowej rozgrywki, zwykli Narratorzy mają przydzielony ograniczony zakres obowiązków i nie są wszechwiedzący, ani wszechmocni. W związku z tym uprasza się, by nie wymagać od Narratora podejmowania działań w sferze leżącej poza zakresem ich obowiązków.
      4.1b Zignorowanie powyższej prośby i dokonywanie nacisku na Narratora w sferze leżącej poza zakresem jego obowiązków będzie karane przez Administrację forum. W najgorszym przypadku może to skutkować nawet blokadą konta.

    4.2 Narratorzy mają obowiązek wyróżniać swoje posty, celem odróżnienia ich od postów pisanych przez graczy, tym samym dzieląc kolejne tury. Podstawową formą wyróżnienia postów Narratorów jest ramka, choć może też być to niestandardowy kolor czcionki.
      4.2a Kolorowanie tekstu - nie licząc kolorów języka - jest całkowicie zabronione. Gracze koloryzujący treści swoich postów fabularnych poza obcojęzycznymi wypowiedziami będą karani. Z kolei gracze wyróżniający swoje posty w ten sam sposób co Narratorzy będą karani z całą surowością.
      4.2b Zabrania się używania przez graczy kodu cytatu w postach fabularnych. Tak jak niestandardowy kolor czcionki, kod cytatu jest zarezerwowany do użytku wyłącznie w postach Narratorów celem odróżnienia od postów graczy.

    4.3 Wszelkie przygody fabularne prowadzone są przez Narratorów lub Administrację, i to podczas tych przygód można zdobyć najwięcej punktów doświadczenia niezbędnych do rozwoju postaci gracza. Zaznacza się przy tym, że wszystkie zadania otrzymane od bohaterów niezależnych są częściami tych przygód.
      4.3a Niektórzy wpływowi bohaterowie graczy, jak na przykład członkowie Primogenu czy Harpie, również mogą wyznaczyć innym graczom zadania, będące przygodami prowadzonymi przez Narratorów. Tak i podczas przygód zainicjowanych przez bohaterów niezależnych, tak i tutaj gracze mają możliwość otrzymać punkty doświadczenia.
      4.3b Podczas gdy to głównie Narratorzy i trzon najbardziej wpływowych bohaterów graczy dba o napływ nowych przygód, pozostali gracze również mogą wysyłać swoje sugestie, pomysły, prośby wraz z konkretnymi planami do Administracji. Każda z sugestii zostanie rozpatrzona, aczkolwiek naturalnie nie każda zostanie zaakceptowana. Wszelkie sugestie powinny być dobrze przemyślane. Będą akceptowane jedynie te pomysły, które będą nie tylko interesujące i zapewniające rozrywkę na długi czas, ale również pozwolą na dobrą zabawę i rozwój wszystkich uczestników przygody, nie tylko jej pomysłodawcy.

    4.4 Wszelkiego rodzaju przygody będą zawsze miały charakter fabularny. Oznacza to, że będą wpływały na fabułę zarówno główną, w mniejszym lub większym stopniu oddziałując na politykę w mieście, jak i tą poboczną, dotyczącą bezpośrednio postaci gracza.
      4.4a Podczas przygody, zależnie od wizji prowadzącego jak i działań uczestników, można zdobyć nie tylko doświadczenie, ale również różne przedmioty, począwszy od pieniędzy, poprzez narkotyki, broń, dokumenty, aż po sojuszników, co może odbić się pozytywnie na Cechach Pozycji. Jednakże, jako że każda moneta ma dwie strony, można również w taki sam sposób zyskać wrogów.
      4.4b Kolejne zadania mogą następować jedno po drugim, krótko po zakończeniu poprzedniego. Prowadzący nie potrzebują odstępów czasowych między rozpoczynanymi przez nich przygodami. Istotne jest jedynie to, by prowadzący miał na to czas i radził sobie z odpisywaniem uczestnikom gry.
      4.4c W przygodach prowadzonych przez kadrę Bloodlines mogą brać pojedyncze postacie, a także grupy/koterie. Jednakże to podczas przygód w grupach można uzyskać najwięcej w toku gry fabularnej. Więcej w punkcie 4.7.
      4.4d Zawsze istnieje ryzyko utraty postaci wskutek jej działań oraz wpływu otoczenia, w związku z czym prowadzący nie musi bezpośrednio informować o takim zagrożeniu, aczkolwiek ostrzeżenie mniej lub bardziej oczywiste może pojawić się w dialogu z bohaterami niezależnymi. Należy pamiętać, że potencjalny niski poziom trudności oraz brak informacji o możliwości ostatecznej śmierci nie zwalnia graczy z myślenia, gdyż brak pomyślunku może sprawić, że nawet najbardziej błahe, proste zadanie polegające na przewiezieniu skrzyni z miejsca A do miejsca B zmieni się w walkę o przetrwanie.

    4.5 Prowadzący mają obowiązek zapewnić chociaż minimalnie złożone, ciekawe zadania i wyzwania postaciom graczy. Wiele przygód planowanych jest przez kadrę Bloodlines z dużym wyprzedzeniem, jednak obowiązek poprowadzenia danej przygody może zostać powierzony jednemu z Narratorów, mającemu za zadanie zapewnić, by całość nie była zbyt prosta ani monotonna.
      4.5a Prowadzący nie wywiązujący się z obowiązku prowadzenia rozpoczętego przez siebie wątku - na przykład znikając na dłuższy okres bez słowa - zostanie pociągnięty do odpowiedzialności i należycie ukarany, co może oznaczać nawet pozbawienie swojej funkcji. Jeżeli prowadzący z jakiegoś powodu nie będzie mógł dokończyć prowadzonej przygody, ma obowiązek poinformować o tym administrację, która przejmie lub przekaże obowiązek prowadzenia danej sesji/przygody/misji innemu prowadzącemu.
      4.5b Prowadzący mogą opisać podsumowanie wydarzeń związanych z większymi przygodami w dziale Wydarzenia. Całość lub fragmenty tych wydarzeń mogą również zostać umieszczone w nowym wydaniu wiadomości. Po zakończeniu wątku i jego podsumowaniu, temat zostanie zamknięty przez administrację.

    4.6 Gracze uczestniczący w przygodzie mają obowiązek brać w niej czynny udział i oczywiście przestrzegać przy tym zasad gry opisanych w punkcie III.
      4.6a Jeżeli gracz biorący udział w przygodzie w pewnym momencie przestał okazywać oznaki aktywności, celem uniknięcia zastoju i zachowania ciągłości fabularnej, Administracja lub prowadzący przygodę Narrator mogą zadecydować o dalszych poczynaniach i losie danego bohatera oraz wykluczyć go z przygody drogą fabularną. Zależnie od sytuacji i poziomu zagrożenia, postać ta może otrzymać ciężkie obrażenia, zapaść w letarg, a nawet zginąć.
      4.6b Jeżeli gracz biorący udział w przygodzie będzie skupiać się na mało istotnych rzeczach i praktykować tak zwane wodolejstwo celem zdobycia doświadczenia za uczestnictwo w wydarzeniu, może to wywołać efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego, a nawet spowodować śmierć postaci. Każda decyzja w trakcie przygody powinna być dobrze przemyślana.

    4.7 Udział w pełnoprawnych przygodach, które mogą zapewnić możliwość rozwoju postaci, jest możliwy zarówno grając w pojedynkę, jak i również będąc częścią grupy/koterii. Jednakże należy mieć świadomość, że rozgrywka w pojedynkę nie zapewni tylu intryg, wyzwań, jak i również nagród, co gra w grupie. W związku z tym mocno zaleca się organizowanie w koterie i rozgrywanie przygód wraz z postaciami kierowanymi przez innych graczy.
      4.7a Wraz ze wzrostem poziomu trudności zadania, zwiększa się również szansa na to, że nie wszyscy dotrą do celu. Tam, gdzie zwiększone jest ryzyko ostatecznej śmierci, tam nawet nowe postacie mogą zakończyć swe istnienia wskutek własnych błędów. Z drugiej jednak strony, im trudniejsze jest zadanie, tym większa jest potencjalna nagroda za jego wykonanie oraz wpływ na otoczenie, miasto i politykę.
      4.7b Mniejsza liczba uczestników zwiększa ryzyko porażki i śmierci postaci w przypadku bardziej niebezpiecznych zadań.
      4.7c Nie można brać w danym momencie udziału w więcej niż jednej trzech przygodach.

    4.8 Ilość otrzymanych punktów doświadczenia na końcu przygody zależna jest od wielu czynników, a ostatecznym arbitrem jest oczywiście prowadzący.
      4.8a Kontaktowanie się z prowadzącym lub administracją celem wymuszenia dodatkowych punktów doświadczenia będzie karane.

    4.9 Prowadzący daną przygodę ma obowiązek osobiście, lub z pomocą administracji, ma zaktualizować karty postaci uczestniczących graczy o zdobyte przez ich bohaterów punkty doświadczenia, zdobyte lub utracone fundusze, przedmioty, cechy pozycji, stan zdrowia itp. W sytuacji, kiedy Narrator coś pominie lub zapomni, gracz powinien opublikować informację o zdobyczach/stratach w dokumentacji korzystając z obowiązujących szablonów, celem zwrócenia uwagi administracji.
      4.9a Odpowiedzi w temacie aktualizacji karty postaci powinny wykorzystywać istniejące szablony celem zapewnienia administracji wszystkich informacji o zmianach. W przypadku braku tych informacji gracz zostanie poinformowany o błędzie celem dokonania poprawek.
      4.9b Gracze którzy nie będą informować o utratach mienia, cech pozycji ich postaci itp. w rozgrywanych z innymi graczami wątkach socjalnych, nie będących w danym momencie pod nadzorem narratora, mogą zostać ukarani, a oprócz tego może się to również negatywnie odbić na kierowanych przez nich bohaterach.


Postanowienia KoŃcowe

Administracja forum "Bloodlines: Chicago 1920" zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w dowolnym momencie, informując przy tym użytkowników forum o szczegółach dokonanych w regulaminie zmian.

Treść forum "Bloodlines: Chicago 1920" bazuje na serii podręczników do gry "Wampir: Maskarada" autorstwa White Wolf, opierając się w większości na "Vampire: The Masquerade 20th Anniversary Edition (V20)", z mechaniką zmodyfikowaną nieznacznie przez administrację celem dostosowania do rozgrywki forumowej oraz okresu sagi. Na elementy layoutu forum składają się zedytowane grafiki z sieci.
Image Wszelkie prawa do treści autorskich zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione. © ® ™