Regulowanie forumowych rygorów

#1
Image
Regulowanie forumowych rygorów

Przynosimy wieści o kolejnych zmianach, które ucieszą graczy — a przynajmniej mamy taką nadzieję. Pierwsza, wprowadzona wraz z opublikowaniem tego ogłoszenia, zmiana mocno poszerza możliwości graczy, zwłaszcza tych grających u nas już dłuższy czas.
Dotychczas gracze mogli prowadzić przez pierwsze sześć miesięcy tylko jedną postać. Dopiero po takim okresie aktywnej gry można było stworzyć drugą. Sześć miesięcy - pół roku - to jednak szmat czasu, a aktywni już gracze, którzy z różnych powodów chcieliby postać, stworzyć wcześniej, nie mieli takiej możliwości. Przeanalizowaliśmy sytuację, uwzględniając potrzeby graczy, jak i ich stosunkowo niedużą liczbę, w rezultacie podejmując decyzję, by wprowadzić zmiany w tym zakresie.
Zmiany odnotowane również w regulaminie punkt 1.8 oraz temacie kreacji bohatera uwzględniają, co następuje: drugą postać można stworzyć nie po sześciu, a po trzech miesiącach aktywnej gry. Niezmiennie, druga stworzona przez gracza postać może być stworzona na zasadach starszego Ancilla z większą pulą punktów do rozdysponowania na etapie tworzenia postaci. Dalej, po okresie sześciu miesięcy aktywnej gry można stworzyć kolejnego, trzeciego już bohatera na tych samych zasadach co druga. Tutaj zaznaczamy, że na chwilę obecną nie przewidujemy możliwości kontrolowania więcej niż 3 postaci w danym momencie. Może się to jednak zmienić zależnie od potrzeb graczy.

Drugą zmianą, znacznie mniej wpływającą na forumową rozgrywkę, jest usunięcie z regulaminu punkt 3.5 wymogu 'kilkuset znaków' w poście fabularnym. Nie chcemy, by gracze na jakimkolwiek etapie gry martwili się tym czy ich post jest dość długi i spełnia warunki regulaminu. Jest to punkt istniejący od czasów pierwszej sagi Bloodlines, który nie powinien był się tam znaleźć w takiej formie. Jedyne co w rzeczywistości jest wymagane, to by posty, niezależnie od ich długości — nawet jeśli miałyby to być to dwa, trzy zdania — miały sens i wnosiły coś do rozgrywanej sesji, nawet jeśli tylko po to, by pchnąć rozgrywkę i nie powodować zastoju dla innych uczestników.

Ostatnia, zahaczająca o tytułowy rygor kwestia, to temat przykładowej karty postaci. Dotychczas widniejąca karta na forum, choć nie było to oczywiste, nie odzwierciedlała naszych rzeczywistych oczekiwań. Niewątpliwie błędnie sugerowała nowo przybyłym, że jest to coś, do czego powinni aspirować, chcąc zacząć rozgrywkę na forum, co w żadnym wypadku nie jest prawdą. W kontraście dla przykładowej karty prezentującej ponad stuletniego, doświadczonego wampira z klanu Tremere, przedstawiamy kartę młodego Brujaha. Znacznie lepiej pokazuje ona nasze wymagania. Nawet jeśli postać jest starsza i posiada rozszerzone cechy pozycji i inne, to jeśli autor jest w stanie opisać historię postaci treściwie, a przy tym krótko, to nic nie stoi na przeszkodzie, by tak właśnie zrobić. Najważniejsze jest, by karta zawierała wszystkie podstawowe informacje, pokazujące co czyni postać tym, kim jest i jak dotarła do punktu, w którym się znajdowała.

Na koniec pragniemy również obwieścić, że rozpoczął się Akt Pierwszy fabuły gry, który koncentruje się na ostatnich wydarzeniach w mieście, powodujących coraz większe napięcie pośród nieumarłych. Mówiąc o wątkach fabularnych, chcemy przypomnieć o możliwości rozgrywania pomniejszych przygód i wątków spersonalizowanych. One również, podobnie jak główna linia fabularna, mogą wpłynąć na egzystencję i politykę Spokrewnionych w Wietrznym Mieście.

Zależy nam na tym, by forum stale się rozwijało i było przyjaznym miejscem dla szerokiej gamy graczy, tak więc jeśli macie więcej sugestii co do potencjalnych zmian, jakie chcielibyście zobaczyć na forum, nie krępujcie się i dajcie nam znać.

Image

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość