Strona 1 z 1

Saga "Bloodlines: 1920" | Oficjalny Start

: 01 sty 2021, 21:19
autor: Caine
Image
Oficjalny Start

Wraz z wejściem w nowy rok, dnia 01.01.2021r, na forum Bloodlines 1920 oficjalnie rozpoczęła się rozgrywka. Gracze z zaakceptowanymi już kartami postaci mają od tego momentu dostęp do fabularnej części forum i mogą swobodnie brać udział w grze.
W tej odsłonie forum Bloodlines doczekało się kilku zmian, które powinny usprawnić rozgrywkę i znacznie przedłużyć żywotność forum w porównaniu z pierwszą sagą, która rozgrywała się przez blisko dwa lata. Jeśli chodzi o zmiany, to zaszły one zarówno w sferze organizacyjnej, w niewielkim stopniu w mechanice forum, jak i również w samym trybie rozgrywki.

  • Najważniejsze jest przeniesienie się do okresu lat dwudziestych XX wieku. Okres prohibicji, rasizmu, walki o prawa kobiet oraz rozwoju mafii. Otoczka tajemnicy, a przede wszystkim Maskarady, będzie znacznie łatwiejsza w utrzymaniu bez obecności współczesnej technologii; komputerów, telefonów, kamer i internetu.
  • Forum zostało przebudowane i w pewien sposób skondensowane w taki sposób, by przeglądanie materiałów było znacznie łatwiejsze. Zamiast rozrzucenia tematów informacyjnych po różnych subforach i oddzielnych tematach, poszczególne kategorie zostały złączone w pojedyncze tematy, których przeglądanie jest teraz znacznie bardziej komfortowe.
  • Dokumentacja zawierająca mechaniczną kartę postaci i pozostałe informacje o postaci gracza została znacząco uproszczona wizualnie, dzięki czemu jej przeglądanie jest zdecydowanie łatwiejsze.
  • Dokumentacja nie zawiera już sekcji dla ukrytych sesji fabularnych z Narratorem. Spersonalizowane, zamknięte wątki zostają zepchnięte na bok celem skupienia się na interakcjach między postaciami oraz na polityce miasta.
  • Rozgrywka nie jest ograniczona do stworzonych wcześniej tematów. Zamiast tego gracze mają swobodę w tworzeniu własnych wątków, w tym lokacji, na podstawie obowiązujących zasad tworzenia wątków.
  • Uproszczono mechanikę Mienia, gdzie od drugiej kropki wydatki i przychody nie są już liczone w dolarach, a punktach opierających się na autorskiej mechanice, działającej w podobny sposób co mechanika Siły Woli.
  • Cecha Pozycji Prestiż w Klanie może być nabyta już na etapie tworzenia postaci. Dla klanów Ventrue i Tremere dostępna jest rozpiska, która wyznacza tytuły odpowiadające poszczególnym poziomom tej cechy.
  • Nie są odliczane poszczególne dni ani godziny. Zamiast tego obowiązuje system umownego upływu czasu znakowanego przez Wieczne Noce, mogące trwać od jednego do kilku tygodni czasu rzeczywistego. Są pomiędzy nimi możliwe krótkie przeskoki fabularne.
  • Grywalna jest tym razem wyłącznie rasa Spokrewnionych i jedynie tych związanych z Camarillą. Niemożliwe jest zatem stworzenie postaci Ghula czy wampira z niezależnego klanu Ravnos, tak jak to było w poprzedniej edycji.
  • Wpływowe postacie takie jak członkowie Primogenu, Szeryf czy Harpie, to tym razem nie tylko bohaterowie niezależni, ale również gracze. Składają się na nich głównie zasłużeni członkowie wsparcia. Celem tych postaci, tak jak i w przypadku bohaterów niezależnych, będzie między innymi napędzanie rozgrywki fabularnej we współpracy z kadrą Bloodlines.
  • W związku z obecną umowną mechaniką upływu czasu znakowaną przez Wieczną Noc oraz faktem, że głównym problemem, z jakim mierzą się Spokrewnieni, jest ich głód krwi, każdej postaci gracza na start wykonywany jest rzut na głód. Dlatego też każda postać rozpoczyna rozgrywkę ze zmniejszoną ilością dostępnych punktów krwi, zależnie od cech wpływających na jej możliwości żywienia.

To najważniejsze zmiany cechujące forum, jakie zaszły od czasów pierwszej sagi. W dużej mierze są to kwestie uproszczeń i zmniejszenia skali pewnych elementów. Ma to na celu odciążenie administracji, jak i również usprawnienie i zagwarantowanie bardziej komfortowej i interesującej rozgrywki graczom. Skala projektu w pierwszej edycji była zbyt duża i przytłaczająca dla obu stron. Wyzbyliśmy się zgubnych ambicji i zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, by wyeliminować elementy mogące zaszkodzić rozgrywce. Wierzymy, że za sprawą tych zmian rozgrywka nabierze nowego kształtu i forum będzie funkcjonować przez kolejne lata, zapewniając grę wysokiej jakości.

Ostatnią ważną informacją jest dołączenie nowego Narratora do kadry Bloodlines - Zemana. Jest on z nami długi czas, aktywnie grając w sadze Seattle 1999, nieustannie wspierając projekt i graczy swoją wiedzą jako członek Wsparcia, a teraz również angażując się w prowadzenie rozgrywki na Bloodlines 1920. Nie będzie on zajmować się całym forum, a jedynie pojedynczymi wątkami. Będzie to jednak dla nas znacząca pomoc.

Zapraszamy więc na https://bloodlines.pl, za kurtynę Świata Mroku, gdzie nieumarli krwiopijcy walczą o wpływy, władzę oraz własne człowieczeństwo...

Image