Saga "Bloodlines: 1920" | Mniejsze wymagania, więcej możliwości

#1
Image
Mniejsze wymagania, wiĘcej moŻliwoŚci

Od startu forum Bloodlines 1920 minęły już prawie cztery miesiące. Przez ten czas pojawiło się wiele interesujących postaci, z których część zawiązała koterię, wspólnie pracując nad zadaniem zleconym przez jednego z członków Primogenu. Nie tylko prowadziliśmy sesje fabularne dla naszych graczy, ale również obserwowaliśmy i analizowaliśmy sytuację na forum, słuchając i zbierając istotne dla nas opinie oraz sugestie graczy.

Rozgrywka na forum toczyła się stosunkowo wolno, a napływ graczy znacząco zwolnił. Podczas gdy stoją za tym różne problemy, z którymi zmagają się zarówno gracze, jak i członkowie kadry Bloodlines, tak rozumiemy, że problem leży częściowo również po stronie organizacyjnej forum. Zawyżony próg wejścia odstraszał, a ograniczenia dotyczące bilokacji uniemożliwiały prowadzenie rozgrywki w trakcie oczekiwania na odpisy w rozgrywanym wątku. Dlatego też postanowiliśmy dokonać pewnych drobnych zmian celem otworzenia dodatkowych możliwości w rozgrywce, a także na etapie tworzenia postaci.
Poczynając od samej kreacji bohatera, próg wejścia nie będzie już tak wysoki jak wcześniej. Po prawdzie, wymogi obniżyliśmy już jakiś czas temu. Teraz wystarczy zadbać o ogólny sens, tak aby całość miała ręce i nogi. Oczywiście, krótkie wyjaśnienia statystyk postaci oraz jej zalet i wad muszą być obecne. To czego jednak nie będziemy już wymagać to długie rozpiski i wyjaśnienia na temat każdego atrybutu czy zdolności. Przykładowo, jeżeli będzie wspomniane, że bohater przeszedł szkolenie w wojsku, to będzie to jasno usprawiedliwiało wysokie atrybuty fizyczne i zdolności w posługiwaniu się bronią palną.
Historie nie muszą być długie, ale być treściwe. Naturalnie, zależnie od wyższego statusu i prestiżu postaci, więcej treści opisującej drogę, jaką przebył bohater są potrzebne. Historia mniej zaangażowanych politycznie postaci będzie oczywiście mniej rozbudowana. Nie należy się obawiać przykładowej karty postaci, która widnieje na naszym forum. W żadnym stopniu nie odzwierciedla ona naszych rzeczywistych wymagań, a jest raczej rezultatem zbytniego zaangażowania się autora w jej pisanie. Nie trzeba dążyć do tworzenia takiej ściany tekstu, aczkolwiek jeśli ktoś pragnie się rozpisać, to nic nie stoi na przeszkodzie. Postaramy się za jakiś czas napisać drugą kartę, lepiej obrazującą nasze faktyczne oczekiwania, przedstawiającą prostszą postać, czyli będącą przeciwieństwem tamtej.

Przechodząc do tematu samej rozgrywki, nie sposób było nie zauważyć, że istniejące ograniczenia w zakresie bilokacji, z racji stosunkowo niedużej liczby graczy o bardzo różnej aktywności, zdawały się szkodzić. Ten brak większej swobody, w obecnej sytuacji, przyczynił się do stosunkowo niskiej aktywności na forum, więc zdecydowaliśmy nieco poszerzyć tutaj możliwości o tyle, na ile w tej chwili wierzymy, że będziemy w stanie objąć rozgrywkę jako narratorzy.
W trybie testowym wprowadziliśmy zmiany, które widoczne są już w samym regulaminie. Zmiany te dotyczą ilości wątków, w których można rozgrywać sesję jednocześnie. Dotychczas można było brać udział w jednej przygodzie i jednym wątku socjalnym w samym Elizjum. Od teraz będzie nieco więcej swobody, gdyż oprócz wątku socjalnego w Elizjum, gracz może brać jednocześnie udział w jeszcze jednym wątku socjalnym w dowolnej lokacji, jednej pełnoprawnej przygodzie, a także wątku pobocznym. Wątek poboczny może być jedną z trzech rzeczy; kolejnym wątkiem socjalnym, pomniejszą przygodą dla maksymalnie dwóch graczy, bądź spersonalizowanym dla postaci wątkiem. Dwa ostatnie oferują możliwość zdobycia nagród podobnie jak pełnoprawne przygody, jednak szanse są znacznie mniejsze, tak jak i nagrody.
Podsumowując więc, w danym momencie można rozgrywać cztery różne wątki. Oczywiście nie może być między nimi powiązań ani konfliktów, a i trzeba pamiętać, że śmierć postaci w którymkolwiek z rozgrywanych wątków zakończy rozgrywkę w nich wszystkich. Warto tutaj zaznaczyć, że wszystkie wątki socjalne są umiejscowione w czasie zawsze przed rozgrywaną obecnie przygodą(*).
Wraz z wprowadzeniem nowych typów wątków na forum, dodane zostały dla pomniejszych przygód i spersonalizowanych wątków dodatkowe oznaczenia w tytule tematu, z którymi można zapoznać się na końcu sekcji Tworzenie Wątków.
Wracając do wspomnienia o trybie testowym, oznacza to tyle, że chcemy zobaczyć jak zadziała to w praktyce i czy będziemy w stanie podołać zwiększonej aktywności graczy. Jeśli natężenie znacząco się zwiększy i nie będziemy nadążać z odpisami, to postaramy się włączyć do zespołu nowego narratora.

Dziękujemy za dzielenie się swoimi spostrzeżeniami, opiniami oraz pomysłami i zachęcamy do tego, by kontaktować się z nami z sugestiami mogącymi pomóc usprawnić rozgrywkę na forum.

Na koniec mamy jeszcze dwie wiadomości. Pierwszą jest ukończenie przez Poe prac nad obszernym poradnikiem tworzenia postaci, widocznym teraz w nagłówku na głównej stronie forum. Powstał on w oparciu o nasze obserwacje oraz doświadczenia naszych graczy, którymi się z nami podzielili. Jego celem jest pomoc w łatwiejszym odnalezieniu się w realiach gry forum Bloodlines przed przystąpieniem do procesu tworzenia własnej postaci i rozpoczęcia rozgrywki. Wierzymy, że dzięki niemu nawet kompletnie nowi, niezaznajomieni ze światem Wampira Maskarady i jego mechaniki gracze, będą w stanie wgryźć się w realia gry.
Druga wiadomość jest niestety mniej pozytywna. Obecny ciężki okres odcisnął swoje piętno zarówno na graczach, jak i członkach kadry Bloodlines. W związku z ograniczonym czasem, jak i również innymi życiowymi kwestiami, Poe niestety nie może dłużej pełnić roli administratora forum i podjęła decyzję o zejściu o stopień niżej i dołączeniu do Zemana jako Narrator. Za dotychczasową dedykację jej czasu w roli administratora ja, Caine, dziękuję w imieniu swoim i graczy.

Image

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron