Strona 1 z 1

Saga "Bloodlines: 1920" | Rozpoczecie Aktu Drugiego

: 20 sty 2023, 18:09
autor: Caine
Image
Rozpoczecie Aktu Drugiego

Wstęp
Minęło już ponad półtorej roku od czasu oficjalnego startu sagi Bloodlines 1920. Przez ten czas, ta będąca już drugą edycją naszego forum, od stycznia 2021 roku doczekała się utworzenia przez graczy blisko trzydziestu postaci, wliczając w to postacie Elderów i członków rady Primogenu. W czasie trwania tej sagi rozegrano mnóstwo wątków, a wiele z nich wciąż pozostaje otwartych i rozgrywanych. Od początku funkcjonowania tej edycji forum trochę się zmieniło, począwszy od drobnych aktualizacji mających upłynnić rozgrywkę i pomóc nowym graczom, w oparciu o zebrane opinie za pośrednictwem rozmów z graczami, jak i również publikowanych przez nas ankiet, po zmiany w składzie kadry Bloodlines. W dalszej części tego ogłoszenia opowiemy treściwie o kolejnych zmianach, będących częścią znacznie większej już aktualizacji forum.

Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Fabuła: Akt Pierwszy (Zakończony)
W toku wydarzeń, jakie miały miejsce w Wietrznym Mieście, udało się uporać z przynajmniej jednym poważnym problemem, z jakim borykali się lokalni Spokrewnieni. Atakujący śmiertelników w północnych lasach Lupini okazali się nie być stojącym u bram wampirów najeźdźcą, a jedynie gospodarzami egzekwującymi własne prawa na swojej świętej ziemi. Chwalebnie udało się uniknąć bezpośredniego starcia z Wilkołakami, o których aktywność, przynajmniej na razie, nie trzeba było się martwić. Wciąż jednak pozostawało się Kainitom martwić o problematycznego, nieuchwytnego łowcę, zbierającego żniwa, eliminując nieuważnych i nazbyt aroganckich Kainitów. Najbardziej palącą kwestią, będącą zagrożeniem równie dla egzystencji Spokrewnionych, jak i lokalnej sytuacji politycznej Rodziny. Mowa tu oczywiście o tajemnicy unicestwienia Kuruka, lidera Gangreli. Jego zniszczenie po kilku tygodniach pozostaje bezsprzecznie najbardziej budującą napięcie zagadką za sprawą jego rozgniewanej, pchanej chęcią zemsty Sire, jak i również reszty klanu Gangrel, który w większości wycofał się w cień, z dala od machinacji wampirów Camarilli. W tej atmosferze Akt Pierwszy fabuły zostaje zakończony.

Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Fabuła: Akt Drugi (Rozpoczęty)
Wraz z opublikowaniem tego ogłoszenia, rozpoczyna się Akt Drugi: Ciernie. W akcie drugim zmieni się nieco sposób organizacji i prowadzenia rozgrywki. Fabuła skoncentrowana będzie wokół jednego, głównego trzonu fabularnego. Zarówno fabuła sagi Seattle 1999, pierwszej edycji forum Bloodlines, jak i również dotychczasowa fabuła sagi Chicago 1920, były mocno rozwarstwione, czego bezpośrednim skutkiem było to, iż większość graczy rozgrywało własne, osobne i często w żaden sposób niepowiązane ze sobą wątki, które niestety urywały się w przypadku jakkolwiek wymuszonej nieaktywności uczestników. Zajdą w tym zakresie zmiany wraz z rozpoczęciem Aktu Drugiego, gdzie wątki fabularne nierzadko będą ze sobą w jakiś sposób powiązane. Co więcej, gracze będą mieli określony jasno cel (lub cele), do którego będą mogli dążyć w toku rozgrywki. Główny wątek fabularny nie będzie tylko ledwo zauważalnym tłem, czy wydarzeniami dziejącymi się gdzieś obok. Postacie graczy będą stałą, integralną częścią tego trzonu fabularnego, gdzie rozgrywka będzie nasycona grą polityczną, czyli właściwym Jyhadem Spokrewnionych. Kainici będą mogli opowiedzieć się po jednej ze stron lokalnego konfliktu, zwiększając wpływy polityczno-społeczno-gospodarcze jej, swoich klanów, a co za tym idzie, również swoje własne, pracując również wspólnie nad osiągnięciem wspólnych celów.
Zmieni się również nieco klimat gry. Dotychczas można było odczuć silną obecność klimatu noir, z dużą dozą tajemniczości, morderstw i wątków śledczych. Podczas gdy nie było to coś negatywnego, tak trochę brakowało przy tym większego niebezpieczeństwa i adrenaliny. Ten spokojny okres za nadto się przedłużył, więc czas na zmiany. Panujący klimat przekształci się we właściwą gangsterkę, gdzie strzelaniny i wojny gangów staną się chlebem powszednim na drodze budowy imperium alkoholowego. Nie trudno będzie zarobić kulkę w toku pracy dla innych Spokrewnionych, jak i również rozwijając swoje własne interesy. Naturalnie, obok tych ulicznych wojen nie zabraknie i tych subtelniejszych, mających miejsce na salonach i w zamkniętych gabinetach pomiędzy doświadczonymi graczami areny politycznej i półświatka przestępczego. To z kolei będzie prowadziło do konfliktów na płaszczyźnie biznesowej i socjalnej. Z fabułą aktu drugiego można zapoznać się przechodząc do poniższego odnośnika.

Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Nowość: Strefy Wpływów Spokrewnionych
Wraz ze zmianą kierunku rozgrywki i mocniejszym skupieniu się na Chicagowskiej polityce Spokrewnionych, wprowadzona zostaje Mapa Polityczna, którą zapowiadaliśmy już jakiś czas temu. Mapa ta pokazuje wpływy poszczególnych klanów w mieście, gdzie wraz z postępem fabuły i działań postaci graczy, będzie można zobaczyć zmieniający się układ siły polityczno-społeczno-gospodarczej utrzymywanej przez poszczególne klany. Każdy zaangażowany po jednej ze stron konfliktu będzie miał coś do ugrania i każdy będzie mógł coś stracić. Jednak należy pamiętać, że to nie bierni Kainici zapisywali się na kartach historii nieumarłych, a ci którzy sięgali wyżej, walczyli o swoje i udawało im się zwycięsko wyjść ze swoich batalii.
Istotne jest tutaj wspomnienie, że mapa polityczna i strefy wpływów mają więcej niż jeden cel. W końcu zdobywanie kontroli nad kolejnymi terytoriami nie byłoby szczególnie interesujące, gdyby nic z tego nie wynikało. Celem dodania pewnego smaczku i zachęty, wprowadzimy system zapewniający pewne efekty przedstawicielom klanów kontrolującym dany obszar w trakcie przebywania w jego obrębie. Będzie to para efektów pozytywnych, zapewniających premie w rzutach, przykładowo w interakcjach społecznych, jak i również para efektów negatywnych, mocno związanych z charakterystyką i relacjami wewnątrz danego klanu, zapewniając czasami pewne ciekawe interakcje.

Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Nowość: Strefy Zagrożeń
Chicagowscy Spokrewnieni muszą czasami oderwać się od swoich knowań i skupić się na licznych zagrożeniach, które mogą ukrócić ich nieumarłą egzystencję. Miejska dżungla Wietrznego Miasta skrywa wiele takich niebezpieczeństw, a lokalne władze Camarilli dbają o to, by wampiry przebywające w mieście byli ich świadomi. Ci którzy słuchają swoich Starszych wiedzą kiedy i jakich miejsc należy unikać. Inni, no cóż. Zagrożenia te będą kolejną ciekawostką, która wpłynie na działania Spokrewnionych i ich losy niezależnie od tego, czy będą unikać tych niebezpiecznych miejsc, czy nie. Wraz z ich wprowadzeniem, pojawi się mapa, na której będzie można na bieżąco śledzić obecność znanych Spokrewnionym niebezpieczeństw. Podobnie jak w przypadku stref wpływów, strefy zagrożeń również mają swoje efekty, jednak w tym przypadku prawie zawsze są one negatywne. W niektórych przypadkach będzie odradzało się przebywanie w takich miejscach, jednak w innych może to zapewnić ciekawe skutki. Nie mniej, Spokrewnieni zawsze powinni być świadomi, że odwiedzanie tych miejsc jest ogromną groźbą dla ich egzystencji. Z drugiej strony, kto wie co może z tego wyniknąć.

Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Nowość: Koterie
Dotychczas gracze nierzadko koncentrowali się na samotnej rozgrywce w odosobnionych wątkach, choć było parę wyjątków. Naszym celem jest zmiana tego stanu rzeczy i zachęcenie graczy do bardziej aktywnego organizowania swoich postaci mających wspólne cele w małe grupy, zwane koteriami. Rozgrywka nabiera smaku dopiero wtedy, gdy gracze zaczynają ze sobą współpracować, razem dążąc do wspólnego celu, niezależnie od tego, czy jest to budowanie biznesu, zemsta, czy chronienie się nawzajem przed silniejszymi graczami. Istnieje wiele rodzajów koterii, a wraz z rozpoczęciem Aktu Drugiego pojawi się temat z listą przykładowych koterii, składających się z bohaterów niezależnych. Celem tego tematu będzie samo przedstawienie koterii oraz ich różnych możliwych celów, jak i również pokazanie podziału politycznego lokalnych Kainitów. Oprócz tego temat sam w sobie ma służyć jako zachęta do tworzenia własnych koterii i dołączania do koterii innych graczy. Wraz z ich pojawianiem się w grze, koterie graczy będą dodawane do listy, tak by zarówno nowi jak i istniejący gracze jasno widzieli z kim mogą połączyć siły.

Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Zmiany organizacyjne: Karty postaci
To jedna z najważniejszych, wprowadzonych przez nas zmian. Przez dość długi czas myśleliśmy nad tym w jaki sposób ułatwić wprowadzenie do gry nowych graczy i wierzymy, że znaleźliśmy na to odpowiedź. Rozbudowana mechanika gry, nawet na etapie tworzenia postaci, zdawała się być jednym z głównych elementów, które utrudniały rozpoczęcie u nas rozgrywki. Nawet minimalizując wymaganą wiedzę o mechanicznym systemie gry tylko do tego, co było potrzebne do samej kreacji postaci, materiału wciąż zdawało się być zbyt dużo dla nowych, niezaznajomionych z tym systemem graczy. Postanowiliśmy więc wyjść na przeciw tym, którzy czują się zniechęceni przez ogrom mechaniki gry, lub jest to zwyczajnie element, który ich nie interesuje, i którym zależy wyłącznie na interesującej narracji. Wraz z publikacją tego ogłoszenia, wprowadzamy w tym zakresie zmiany, za sprawą których gracze, których nie interesuje mechanika gry, mogą użyć alternatywnego szablonu karty postaci, który mechaniczną część całkowicie pomija. W takiej sytuacji to kadra Bloodlines będzie odpowiedzialna za stworzenie mechanicznej karty postaci dla gracza w oparciu o informacje zawarte w części opisowej i historii jego postaci. To z naszej strony wyraźny sygnał, iż wszyscy są tu mile widziani, niezależnie od posiadanego doświadczenia z grami fabularnymi, czy nawet tym konkretnym uniwersum. Wszyscy, nawet kompletnie zieloni gracze, znajdą tutaj miejsce do gry, mogąc skupić się wyłącznie na narracji, bez obaw o przytłaczającą mechanikę. Wraz wprowadzeniem nowego szablonu karty postaci, dodano również jej objaśnienie, a także, co najważniejsze, omówiono proces wykończenia karty w tej wersji. Pewną ważną kwestią jest również to, że dodaliśmy, z pewnymi ograniczeniami, możliwość grą klanami niezależnymi, co również opisane jest w temacie tworzenia postaci. Linie Krwi, podczas gdy nie są opisane, podlegają podobnym zasadom, acz znacznie bardziej restrykcyjnym. No i na koniec, dodano także bardzo krótkie podsumowanie, na którym można skończyć, lub nawet od niego zacząć.

Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Zmiany organizacyjne: Rozwój umiejętności
Jedno z naszych własnych rozwiązań, jakim był system rozwoju Umiejętności i Dyscyplin, oparty o ograniczeniach czasowych w ramach tak zwanych "Wiecznych Nocy" nie okazał szczególnie użytecznym. W chwili obecnej stawia on głównie na odrębne wątki fabularne celem rozwoju Umiejętności i Dyscyplin, co nie jest szczególnie produktywne. Podjęliśmy decyzję, by wyłączyć ten wymóg z obowiązujących zasad gry. Żmudne, zabierające ograniczony czas rozbudowane wątki rozwoju postaci, mające na celu wydać kilka punktów doświadczenia, staną się całkowicie zbędne. Zamiast tego, rozwój zdolności będzie miał miejsce przede wszystkim w trakcie rozgrywania wątków fabularnych i użytkowania tych zdolności, czego skutkiem będzie możliwość szybkiego wydania Punktów Doświadczenia celem ich rozwoju. Sprawi to, iż rozwój tych cech będzie niemalże tak łatwy, jak rozwój Atrybutów i mocno zbliżony do tradycyjnego "wkropkowania" punktów.

Saga "Bloodlines: Chicago 1920": Przeskok Czasowy
Wraz z wprowadzeniem aktualizacji i rozpoczęcia Aktu Drugiego sagi Bloodlines 1920, następuje fabularny przeskok czasowy. Czas gry Aktu Pierwszego toczył się w okresie Marca 1920, a wraz z przeskokiem czas zostaje przesunięty do przodu, do okresu Czerwca 1920, czyli znacznie cieplejszego okresu. Wstęp Akt Drugiego wyjaśnia co działo się w mieście przez ten czas, a rozgrywane wątki fabularne, które nie zostały ukończone przez graczy, zostały przez nas domknięte i dodane do podsumowania tamtych wydarzeń. Przesunięcie czasu o trzy miesiące na przód zmienia sytuację w mieście, gdzie Ustawa Volsteada nie jest już tak świeża, a nielegalny interes alkoholowy rozkwita w najlepsze, tak jak i organizacje przestępcze. Otwiera to sporo możliwości i pozwala na większy dramatyzm poprzez odsunięcie się od wspomnianego klimatu noir do klimatu właściwej gangsterki, jakiej z pewnością wyczekiwano.
Istotne dla graczy z aktywnymi postaciami są skutki przeskoku czasowego. Trzy miesiące dla postaci gracza to kawał czasu, czasu który najpewniej jego nieumarły bohater spędził jakkolwiek produktywnie. W związku z tym każda aktywna postać otrzyma 30 punktów doświadczenia do rozdysponowania w momencie rozpoczęcia Aktu Drugiego, czyli już teraz. Nie będzie wymagane pisanie żadnych postów wyjaśniających aktywność postaci, aczkolwiek będzie to na pewno mile widziane i pomoże samym graczom uzupełnić sobie tę trzymiesięczną lukę w aktywności ich bohaterów.

Saga "Bloodlines: Chicago 1920": Rozpoczęcie Aktu Drugiego
Przechodząc do kwestii samego terminu rozpoczęcia Aktu Drugiego naszej opowieści, z którym w grze pojawią się wspomniane nowości, obwieszczamy iż start ma miejsce już teraz, wraz z opublikowaniem tego ogłoszenia.

Zmiany organizacyjne: Aktualizacje regulaminu
Wraz z przebudowaniem struktury forum, o czym była mowa tutaj, zmiany dotknęły sam regulamin. Został on rozdzielony i nieco przebudowany. W chwili obecnej istnieje główny, nadrzędny regulamin forum, a także regulamin forum sagi Bloodlines: Chicago 1920. Nadrzędny obejmuje najważniejsze kwestie organizacyjne i zasady gry, a także zasady tworzenia własnych sag, kampanii i przygód. Nadrzędny regulamin w punktach spornych domyślnie nadpisuje zasady opisane w forach poszczególnych sag i kampanii, chyba że administracja forum zdecyduje inaczej. Prosimy o zapoznanie się z wprowadzonymi z obu regulaminach zmianami.

To w zasadzie wszystko, co mamy do zakomunikowania na ten czas. Jedyna istotna rzecz, która nam jeszcze została do dodania, to formularz tworzenia karty postaci. Baza jest już wstępnie przygotowania. Teraz musimy to tylko dopracować i upewnić się, że wszystko działa jak należy.

Tymczasem zapraszamy do gry. Wszyscy mile widziani.

Image