
Seattle, czyli tam gdzie wszystko się zaczęło. Bloodlines zadebiutowało jako tekstowa gra fabularna osadzona w uniwersum Wampira Maskarady w roku 2017. Rozgrywka miała miejsce w mieście Seattle, w roku 1999. Po blisko czterech latach wracamy do korzeni, przywracając Seattle w nowej odsłonie, jako część obecnie funkcjonującej platformy, obok istniejącej sagi "Bloodlines: Chicago 1920".
Nową sagę, "Bloodlines: Miasto Obłędu", osadzono w Seattle, a start fabuły rozpocznie się z końcem I kwartału 2004 r. Rozgrywka będzie kontynuacją zdarzeń w "Seattle 1999" i zostanie skupiona na wojnie z Sabbatem, wewnętrznych tarciach pomiędzy młodymi a starszymi Spokrewnionymi oraz Gehennie - już nie micie, a trwającym końcu świata.
Z chronologią i wprowadzeniem do prologu można zapoznać się w temacie Tło Fabularne. Przedstawia on fabułę w latach 1999-2004 i obecną sytuację w mieście. Rozgrywka nie będzie toczyła się w całym Seattle, a jedynie w jego Centrum (dzielnice: East, Central, Downtown, Lake Union i Magnolia/Queen Anne). Pozostałe tereny pozostają pod kontrolą Sabbatu i Anarchów. Miasto stało się wyjątkowo niebezpieczne. Nieumarli, idąc przede wszystkim za instynktem przetrwania, muszą podejmować pracę zespołową. Nigdy jednak nie są do końca pewni, komu można ufać. Sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie.
Zapoznając się z tłem fabularnym, nie można pominąć także tematu Spokrewnieni, zawierającego listę bohaterów niezależnych, gdzie oczywiście znajdą się również postacie graczy.
Warto przy tym poruszyć temat potencjalnego powrotu do gry swoimi starymi postaciami — jest to możliwe również w przypadku postaci, które w ostatnim ogłoszeniu fabularnym sagi Seattle 1999 zostały wymienione pośród unicestwionych, choć w tym wypadku będzie trzeba dogadać szczegóły.
W gronie Bohaterów Niezależnych zaszły pewne zmiany. Losy niektórych z nich pozostają nieznane, podczas gdy inni zostali unicestwieni lub oficjalnie nie mieszają się do głównych wydarzeń. Pośród nich pojawili się również bohaterowie stworzeni przez graczy jeszcze w trakcie trwania sagi Seattle 1999 i będą oni odgrywali mniej lub bardziej istotne role w trakcie gry fabularnej, bądź służyli za interaktywne tło.
Wszelkie zmiany organizacyjne wprowadzone w Chicago 1920 będą obecne również i tutaj. Do użytku wraca ponadto interaktywna mapa Seattle, aczkolwiek okrojona ze względów fabularnych. Link do niej można znaleźć w temacie Miasto Seattle, który zawiera również spis dzielnic i lokacji.
Chicago 1920 pozostanie klimatem gangsterki i okazjonalnie noir, z dużym naciskiem na politykę międzyklanową. Z kolei Miasto Obłędu będzie stałą walką o przetrwanie w trakcie trwania Ostatecznych Nocy. Starcia z wrogą Sektą będą na porządku dziennym tak jak i wykorzystywanie chaosu celem zbudowania własnej pozycji, potencjalnie, acz niekoniecznie na kościach starych wampirów. Miasto Obłędu m.in. ma zapewniać młodym Spokrewnionym okazje do podniesienia łbów i sięgnięcia po to, co dotychczas zdawało się być poza ich zasięgiem, nawet jeśli trzeba to wyrwać bezpośrednio ze szponów Starszych - Elderów.
Na koniec, niestety, już mniej pozytywne wieści. Nasz zaprawiony w boju Narrator, Zeman, zmuszony jest przejść w stan spoczynku. Jego pomoc jako członek kadry forum, prowadząc wątki w sadze "Bloodlines: Chicago 1920" była nieoceniona, jako iż jego posty narratorskie były na naprawdę wysokim poziomie. Nie oznacza to jednak, że Zeman całkowicie zniknie. Tak jak i pozostali członkowie grupy Wsparcia, Zeman wciąż będzie okazjonalnie służyć pomocą na discordzie w zakresie lore Wampira Maskarady i Świata Mroku. Być może ujrzymy go również któregoś dnia ponownie w grze.
Oznacza to również niestety tyle, że ja, Caine, pozostaję obecnie jedynym czynnym członkiem kadry Bloodlines. Jakiś czas temu w stan spoczynku przeszedł Noe, świetny Narrator i fantastyczny gracz, a nieco dawniej pożegnaliśmy naszą wspaniałą administratorkę, Poe, która okazjonalnie zagląda na naszego discorda.
W związku z tym nabór do zespołu narratorskiego wciąż jest otwarty. Nie potrzeba doświadczenia jako Mistrz Gry - jedynie z grami fabularnymi w jakiejkolwiek formie. Warto mieć również podstawowe zrozumienie świata Wampira Maskarady, które można pozyskać, zapoznając się z materiałami na forum czy rozgrywając sesje.
Orientacyjny początek gry w sadze "Bloodlines: Miasto Obłędu" będzie miał za dwa tygodnie, zależnie od napływu nowych kart postaci i moich osobistych możliwości ich sprawdzania, przy czym proszę tutaj o wyrozumiałość. Przez ten czas gracze będą mogli dogadać się ze sobą, stworzyć swoje karty postaci i potencjalnie uformować koterie, które wraz ze startem gry zaczną wspólnie dążyć do realizacji celów fabularnych.
Forum sagi "Bloodlines: Miasto Obłędu" staje się otwarte wraz z publikacją tego ogłoszenia. Tak więc do dzieła!